Måla på mig ett par ögon...

Fortfarande uppe, har inte däckat och känner mig rätt hyfsad... 
Peppar-peppar.
 
Väldigt glad var jag när jag äntligen fick "måla på mig ett par ögon", fixa hår OCH sätta på mig vanliga kläder efter nästan en hel vecka i pyjamas.
Fan så skönt det kändes.
 
Efter Chifen så hade jag några ärenden att fixa så hamnade jag på bibblan där jag lånade ljudböcker, bla Babben "Jag vägrar dö nyfiken" som hon läser själv.
Jag fnissar, jag älskar Babben, hon är så jäkla störtskön den kvinnan.
Jag hade egentligen börjat på en annan bok men avbröt den lyssningen och tog Babben istället.
Inte att den var dålig, nej, jag var bara mer sugen på Babben och lite GLATT (nu när det varit så jäkla trist) helt enkelt.

Så med Babbens sköna stämma i öronen började jag rita av mönster, skar ut och började på denna...
 
 
... lilla skapelse, MEN jag blev inte nöjd.
 
Alltså mönstret jag har tycker jag är för djupt skuren i halsen.
Jag vill ha den där "collegetröje-halsen" som jag typ har ritat på bilden, jag vill ha samma hals som på denna...
 
 
... lilla tröjan jag gjorde för någon vecka sedan innan jag blev sjuk.
 
Och mönstret jag har på klänningen ska man kunna ha liten skorstenskrage, hög skorstenskrage eller en rund krage men som sagt, den runda kragen på klänningen är inte lika snygg som på lilla Pantertants-tröjan.

Så...
Jag kommer att sprätta isär hela klännigen som redan är sydd (dock inte muddar på armar och nertill), spara delarna och sy en likadan tröja i samma modell som den ovan fast mindre, allt för att inte slösa så bort så mycket av tyget, sy ett nytt plagg helt enkelt.

Sen...
Kommer jag göra ett nytt klänningsmönster med det ordinarie klänningsmönstret och halsringningen från tröjan ovan.
En ny kombo av två mönster så att JAG får det som JAG vill ha det.
 
Efter matlagningen ganska sent ikväll så tog jag faktiskt dagens andra dusch och det kändes behövligt, det har varit en lång dag.
Jag kände mig dammig, smutsig, svettig och matosig, ville bli ren, sätta på mig en ren pyjamas och sjunka ner i den röda soffan efter den här ROLIGA (trots ett mindre misslyckande) dagen .
C-H-E-C-K!
Sitter och ser "Min sanning" med den otroligt coola och duktiga Elisabeth Massi Fritz och tycker hon är vass.
Skarp.
 
Skall snart se "Djävulsdansen" och kanske fira lite nu när jag mår "så pass" med lite glass och lakritsströssel.
Tror nog att det får bli så för jag sitter här helt själv.
Sonen har stängt in sig på sitt rum och ser på något roligt för jag hör spridda skratt hit och dit.
Sambon har bäddat ner sig i sängen och ser på film.
 
Ja...
Jag tar nog lite glass och så ses vi imorgon igen och hoppas det inte blir något bakslag på denna "friska" dagen.
Tjing alla firare av mindre förkylning!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0