När man känner sig som Farbror Bosse i Lorry...

Somnande ca 03 inatt.
Gick upp 06.30 för att få upp sonen.
Om jag är trött?
Jo´rå, måttligt.
 
Men jag ska snart iväg till Chifen, jag överlever.
 
Så till igår och vad föräldrar nuförtiden lär sina sina barn OM en vuxen person tilltalar dom som dom inte känner.
 
När jag var liten fick jag lära mig att om en OKÄND MAN (notera ordet "man" och inte "kvinna") erbjuder dig godis eller erbjuder sig att skjutsa hem dig då ska du SPRINGA så fort du kan därifrån.
Spring bara spring, aldrig titta bakåt bara lägg benen på ryggen och -> !!!!!
 
Nuförtiden verkar det vara nya giv.

Igår råkade jag gå en promenadväg för långt när jag skulle till bästisen och på håll när jag ska gena mellan husen ser jag ett litet barn, barnet var MAX 3 år.
Den lilla tjejen var en blond sötnos som var ute och försökte ta sig upp på en trehjuling och när jag passerar med Milou så hälsar jag glatt och säger "Hej-hej".
 
Det lilla barnet tittar misstänksamt på mig och när jag då vinkar och upprepar mitt "Hej-hej" i farten börjar barnet helt plötsligt skrika:

"HJÄLP, hjääääääääälp, HJÄLP!!!"
Oj, tänkte jag, vad händer?
Nej skrik inte, sluta, fasen också...
Och av någon anledning kände jag mig som en riktigt pervers skummis, nästan som "Farbror Bosse" i Lorry som gärna ville bjuda alla barn på en klubba och låta dom sitta i sitt knä.
 
 
Ser att någon i ett fönster tittar ut och jag låtsas koncentrera mig på Milou och pratar med hunden.
Barnet skriker " Hjäääälp" en gång till innan jag är på tillräckligt långt avstånd, då skriker barnet:
"HEJ DÅ!!!"
Och jag tänker:
"Är jag inte framme vid Syster J snart...?", och så pinnande jag på fort som tusan och fnissade ändå lite åt att jag kände mig som Farbror Bosse alternativt Tant Bossa!
 
BRA DÄR föräldrar att ni lär era barn att påkalla uppmärksamhet IFALL det skulle kunna vara en pervers skummis i kvarteret, men...
Gäller inte detta ENBART ifall det är en MAN som beter sig... skumt?
(Genustänk kan jag inte tänka mig gäller i detta fallet!!?)
 
Nu lämnar jag er med denna lilla roliga bilden som jag hittade på "Inte rasist men..." på Fejan...
 
 
Ha en bra dag alla glada!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0