Varit inne trots kalasväder...

TACK OCH LOV, datorn fungerar fortfarande, prisa gud och gud vet vad...
Nu hade jag allt tur, kaffet verkar inte ha förstört datorn.
 (Herregud, bara jag inte tar ut något i förskott nu och den brakar ihop imorgon, peppar, peppar)
 
Idag har jag varit inne HELA dagen, vädret till trots.
Solen har skinit, värmen har gassat så varmt att balkongen inte ens var ett alternativ för där blev man stekt om man tog en paus, i trädgården/bersån hade mamma sina tanter på fikabesök så det var inte heller något alternativ.
Jag har varit i syrummet och det har varit helt okej.
 
Det blev ett par barnbyxor och sen satte jag igång med test-klänningen i lakan igen.
Jag tog ju bort sömsmånen på storlek 36 och då blev den nog nästan 100 % okej, jag vet inte om jag är helt nöjd, men...
Jag tror det enda som behövs är att sy några millimeter till kanterna på livstycket så blir det extra figursytt och så är det klart.
Eller så måste jag gå ner till en 34:a upptill och ha 36 nertill...?
 
Jag ska be sambon att hålla ihop livet åt mig baktill så jag kan se ordentligt nu när sömsmånen för dragkedjan är inpressad och klar, det var lite svårt att göra det själv...
Men det såg klart bättre ut än första storleksförsöket när jag försökte själv att hålla ihop med ena handen därbak.
 
Så hämtade jag Lilla Sunshine på dagis och så har vi haft full rulle, nu är jag väldigt trött, skall snart hoppa isäng så jag är pigg och fräsch inför min intervju imorgon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0