Byxor klara...

Go´kväll!
 
Så var denna dagen till ända och ja...
Man vet aldrig vad man kan få sig till livs, det kan bli en rejäl överraskning ibland.
 
Jag startade upp min dag med en härlig långpromenad i underbart väder...
 
 

... och det var nog minimalt med folk ute för bara några timmar senare skulle det vara en löpartävling så folk "sparade" sig nog.
Det gjorde inte jag och en handfull hundägare, nej, vi vill ha lugn och ro på våran promenad.
Och det fick vi.
Under promenaden gick jag så och lyssnade på Morgonpasset i P3!
Det var meningen att jag bara skulle lyssna tills jag kom ner till havet och ut i naturen men...
Inte idag.
Nej, det var så himla roligt att jag gick och skrattade för mig själv (i vanlig ordning), fy fasen vad det är ett bra morgonprogram, jag ÄLSKAR Morgonpasset!

Idag var Soran, Kodjo, David och en Jenny värdar för programmet och jag säger bara en sak:
Ingen kan vara lika torr, krass och dryg på ett roligt sätt
som Soran kan.
Ja, där gick jag och skulle "njuta av naturen" men istället njöt jag av naturen utan vågskvalp och fick en rejäl skrattpepp-start på dagen istället.
 
När jag kom hem satte jag mig ute i solen en halvtimme, sedan fick jag besök och på det sydde jag klart mina byxor som jag garanterat KOMMER BO I i sommar!

Dåliga bilder ikväll när jag får fota mig själv, skall försöka få till bättre imorgon...
 
 

Åååååååh vad jag älskar dom, älskar på RIKTIGT älskar!

Kan inte säga annat än att det här mönstret som jag har är det bästa och skönaste byxmönster jag någonsin haft.
Alla byxor jag sydde förra sommaren bodde jag ju i och så kommer det bli iår också, jag kommer sy en del nya och såklart använda dom jag sydde förra året.
 
Jag kom igång sent, dessutom sydde jag på ena mudden felvänt (jag satte sömmen utåt istället för inåt) och när jag svor över detta faktum säger sonen:

Mamma... (konstpaus)

Man lär sig av sina misstag, då gör du rätt nästa gång istället!
Eh... jaha, TACK för dom visdomsorden min lilla Klokbok på 15 vårar.
 
Nu skall jag gå ut med hunden, krypa till kojs och invänta sonen.
Vi ses imorgon igen, ny dag, nya tag!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0