Dream come true....

Sitter proppmätt i soffan och bara jäser...
Vilken dag!
 
Jag började med Chifen, sen vidare in till kontoret på omsorgen där jag ställde frågan:
VAD HÄNDE med den där skatteinbetalningen du skulle återkomma om?
"Oj... ringde jag inte dig?"
NEJ, det gjorde du INTE, svarade undertecknad.
 
Jag: Ni får lösa detta, jag är inte ansvarig för era misstag.
Han: Jag skall lösa det.
Jag: Bra!
Fortsättning följer...

Vidare hem där jag nålade upp den färdiga babyfilten på sträckning... 
 
 
 
Sen blev det arbetsförmedlingen OCH...
På måndag börjar jag SY/utbilda mig till sömmerska på pappret!

Jupp, det är sant, det känns helt sinnessjukt kul så det är inte klokt!!!!
För 27 år sedan sökte jag in till Beckmans i Stockholm, gjorde dumheten att jag flyttade upp i förtid och började jobba som barnflicka ett halvår innan...
Stockholm sög.

Jag flyttade hem lagom när jag fick beskedet att jag stod som första reserv, fick rådet att vara där på uppropet vid starten till hösten, men jag åkte aldrig upp såklart.
"Aldrig mer bo i Stockholm", sa jag och med DET var det ödet beseglat.
 
Men här står jag nu tjugosju år senare och cirkeln blir på något sätt sluten.
Jag blir inte designer såklart men jag blir gott och väl sömmerska på pappret!

Jag kan sy, jag hade en mycket bra lärare i min mormor som kunde fuska i det mesta, jag har mycket att tacka henne för.
Men nu skall jag bli ännu bättre, cheesus... dream come true!
 
Efter det blev det en snabbfika hos "Bästisen-tvärs-över-vägen", lite snack och pusslande med min lilla toyboy.
 
Sen hade jag enn snabbbesök själv här hemma och på det gick jag och Milou en njutarpromenad...
 
 
... och när jag sneddade vid BB och såg denna vyn tänkte jag faktiskt sjäv "WOW" och var jag tvungen att knäppa en bild...
 
 
Hann precis knäppa en bild innan helikoptern startade och jag och hunden fick gömma oss bakom den gamla läkarvillan.
 
Jag tyckte faktiskt själv att jag fick till en riktig pangbild med den turkosblå himlen, det knallblå havet och den illgula helikoptern.

Milou och jag trippade sedan vidare längs havet och trots att det var ganska tidigt på eftermiddagen (ca 15.30) var det MASSOR med folk ute och gick i det sköna vädret.
Nere vid hamnen var det proppfullt vid båda glassbarerna och folk bara satt och njöt.
Vilken lyxig vårdag, vilket lyxigt liv.
 
Nu skall jag se på "Jordskott" som jag inte såg igår och vi ses imorgon igen, ha en bra kväll alla glada.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0