Lilla snäckan hade fullt upp med...

VILKEN underbar vårdag det varit idag.
 
Jag startade upp dagen på Komvux eller Kompetenscentrum med "min sömmerskelärare" och "hon på Komvux med pengarna".
Planen klar framöver och jag känner mig så glad så det är inte klokt, shit snart händer det på riktigt.
 
Sedan var jag och sambon på stan en sväng, han hade köpt ett par jeans innan påsk som var så mycket "Farbror Barbro-byxa" så det var inte klokt.

Sambon tyckte dom var "supersnygga" men HON-MED-EN-ÅSIKT sa:
Titta dig i spegeln, ser du inte pöset fram, det ser ut som om du har en jätteblöja som är full både bak och fram.
 
Sambon tittade och så sa han:
- Du har rätt... (suck)
(JA jag sa ju det!!!)
 
Så idag var vi och bytte byxorna och när han fått på ett par andra byxor som hade rätt slitningar och var lite slimmade sa jag:
Perfekta, dom var jättesnygga, inga Farbror-Barbro-byxor här inte!
 
En kvinna som stod och väntade på sitt barn som provade kläder i hytten mitt emot undrade:
- Får jag ha en åsikt?

Vi:
Eh ja...
Hon:
Inga Farbror-Barbro-byxor där inte!
 
... och så skrattade vi allesammans, case closed, det fick bli dom byxorna!
 
Sen gjorde vi lite andra ärenden, väl hemma blev det en del telefonsamtal och vid 14-tiden tog jag virkning och kaffe och gick ut i solen och satte mig i bersån i en solstol och gonade mig.
Milou...
 
 
 
 
 
... den lilla snäckan hade fullt upp med både pinnar, katter, granntösen och folk som passerade.
 
Vår i trädgården, NU är den här!
 På det så blev det promenad till körrgår´n och tillbaka.
Vi fick med sambon för ovanlighetens skull och han fick enligt egen utsago "lite ont i fötterna och benen" efter promenaden.
 
Jojo, han har fått förkortade senor och muskler av allt sittande sedan han la av med golfen gissar jag.
 
Milou tog så årets premiärdopp 2015 idag!
-20 i havet säkert och hon såg en and som låg och guppade i vattnet rätt nära land, PLUMS...
Hunden störtade sig ut i havet och fick väl en chock av teperaturen men simmade ut mot anden ändå.
 
Vi bara stod och gapade på stranden, den där hunden som inte ens badar på sommaren och nu kastar hon sig ut i skitkallt vatten inte mindre än TRE gånger!!!
Jag filmade sista gången men tyvärr kan jag ju inte lägga upp filmsnuttar här.
Det var min dag det, dags för "Grey´s", vi ses imorgon igen!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0