Morgonrocks förslag...

Barnmorgonrock var det idag ja, men FÖRST blev det en vårscarf till mig själv...
 
 
Fyra raka sidor och sedan en smal kantstickning runt om, busenkelt!
 
Så fanns det inget morgonrocksmönster att tillgå till "Projekt morgonrock barn".
 
Jag ritade av en jacka (som bara gick upp till storlek 98 i mönstret jag hade) för att få dom raka linjerna, sedan tog jag ett kappmönster i storlek 110 för att få till den rätta längden, ritade av och sydde upp på prov i lakan...
 
 
 
 
 
 
... och så skall jag göra en kantning framtill också plus skärp.
 
Vid 15-tiden bar det av till sonens skola och min egen f.d skola SOLBERGA!
 Det var "Öppet hus" och först gick vi och testade på olika saker och ämnen i skolan, fikade i kaffis (SHIT, flashbacks) och sedan hade vi "lektion" med klassen (lekar egentligen) och på det föräldrarmöte.
 
Fyra timmar skola.
Ja, KUL att vara med sonen, men inget man längtar tillbaka till.
Skolan till och med luktar likadant som på ens egen tid, ÄNNU MERA flashback på det.
 
Nu måste jag se "Project Runway" och vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0