Augusti visade sig i hela sin prakt...

God morgon folket!

Igår var vi bjudna på dop och på vägen ut till Gnisvärd knäppte jag denna bilden när augusti visade sig i hela sin prakt...
 

Nu är det väl ändå så vackert så det gör ont i hjärtat av lycka?

Vi var så bjudna till Gnisvärds kapell, dopet var jättefint, lille huvudpersonen fick väl ett litet gråtbryt på sluttampen av värmen men det redde ut sig efter lite blås från mamma och viftande med papper av den nyblivna gudmodern tillika mitt gudbarn.
 
 
 
Så blev det fotostund med sambon...
 
 
 
... och go´fika med en hel buffé av snaskigheter.
 
Det ver supertrevligt och jag fick även en liten mysstund med dagens huvudperson, han luktade väldigt gott...
Bebisgott.
 
Sambon fick dra lite tidigare för han skulle jobba.
Jag och sonen fick skjuts in av gammelmormor (som inte är så gammal MEN hon är ju gammelmormor ändå liksom).
 
Jag dog sockerdöden i soffan, ingen av oss i familjen hade hunnit äta lunch innan dopet.
Jag hade sytt och sedan kastat mig iväg för att göra en del ärenden innan och sedan på huvudet i duschen, sambon sov och sonen hade inte ätit innan hos sin far heller, så när kaffe och go´fika dukades upp åt man ju som om man åt en matbuffé.

När jag så kom hem gick luften ur mig totalt!!!
Jag blev så trött så det var inte klokt, plockade undan tvätt med en stor ansträngning, orkade sedan inte sätta in en ny maskin fastän det behövdes.
Sambon köpte hämtmat på sin rast och vi åt ihop, jag sydde bara lite innan jag kände:
Nej, nu blir det soffan.
Och så blev det.
Datan och soffan.
 
Inte ofta det blir så för mig men orken bara inte fanns där.
 
Ja, och nu kom jag upp här, skall sy lite och sedan...
PLAYAN!
Solen skiner, underbart väder, älskar´t!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0