Det kunde jag glömma...

Hejochhå...
Timmen är rätt sen och jag är helt utpumpad, jag har faktiskt sytt nästan hela dagen.
 
Kom upp i ottan, iväg med Chifen, sedan kom bruden och på det ett litet besök till och sedan körde jag igång med att sy på brudklänningen.

Det som är POSITIVT är att fållen kommer klara sig och det kommer räcka till bruden.
Det som är NEGATIVT att det där med att trimma kjolen och lägga upp den som jag tänkt mig, jag det kunde jag glömma.
 
Jag var nere i ateljén och köpte lite band m.m och frågade då min f.d/kommande chef igen:
Vad göra?

Hon svarade:
"Jamen du får nåla upp den för hand så att den blir rak när hon har den på sig, det är så man oftast får göra.
Jag:
Okej, problem löst.
(I hope)
 
Efter att jag varit och köpt band och varit på apoteket dök jag in i syrummet igen och sydde på brudklänningen till klockan 19.30, sedan röjade jag undan från det och trädde coversöm-maskinen och började fålla/sy en tröja.
Åt middag.
Fållade/sydde en till.
Bytte spår med en grej som bara MÅSTE bli klar till imorgonbitti och nu sitter jag alltså här helt utpumpad.
Helt färdig.
 
Måste på huvudet i säng för imorgon skall jag träffa Chifen igen, sy och sedan åka på stranden och där...
Skall jag SOLA och sprätta isär en hel kjol on börja om från början.
KUL VA?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0