Golf-banketten 2015...

God morgon!
 
Så har årets bankett för Larssons golfcup gått av stapeln...
 
 
Blixten från Åminne var tvungen att lämna över golfpokalen till vinnaren Kommissarie Larsson som nu vann för andra gången sedan cupen startade för fyra år sedan.

Har man blivit pensionär så har man, och då kan man ÖVA MYCKET mer än dom andra kidsen.
Dom andra tror kanske att dom har en chans till nästa år men det tror jag dom kan glömma, morbror gick typ ut redan i februari eftersom det inte var någon vinter och sedan har han tränat och tränat och tränat.
Jag gissar att den stannar där den är 2016 också!
 
Prisutdelare nummer två var så morsan som vann "Årets Solstolle 2014" och den som vann iår enligt henne blev:
Nybyggarkussen!
Jag snubblade TYDLIGEN på målsnöret och det kändes väl "sådär" men, men, jag satsar på nästa år igen.
Coca cola har jag hört skall göra tricket, SO BE IT, 2016... here I come.
 
Annars var det i vanlig ordning en hel del dråpligheter runt bordet, dom flesta stod Piff & Puff för men även vi andra också.
 
Vi hade världens struligaste servitör som det tillslut blev synd om.

Vi (jag) hade förbeställt mat dagen innan eftersom vi var så många och restaurangen ville det och jag och hon som tog emot beställningen hade fått allt rätt.
Hon fick repetera allt jag sagt och FINE med det.
 
Sen kom servitören igår och skulle dubbelkolla (av någon anledning) och då blev något fel i hans hjärna.
Kortslutning?
 
Han rörde till det och Nybyggarkussen fick fel mat när maten väl kom in.
Nåväl, det gick ju att fixa men då fick hon vänta lite längre innan hon fick in maten.
Det var dom som ville att vi skulle förbeställa som sagt men vad var vitsen tänkte vi när det ändå blev rörigt?
 
På det tappade en av servitriserna en kycklingfilé i knät på morsan vid serveringen.
Okeeeeeej.
Morsan slätade över det och plockade snällt upp filéen på tallriken, hon hade en servett i knät så det räddade kläderna, men ändå, hallå fancy-restaurang liksom.
 
Sen hade vår servitör gjort fel igen men vid bordet brevid.
Killen brevid mig fick fel mat... sen fick han vänta... länge, länge.

Moster Puff var så mycket tveksam till sin mat.
Enligt henne själv hade hon beställt "Risotto och kycklingfiléer" men när hon fick in maten fattade hon ingenting.
Hon trodde hon fått STRÖMMIMGSFILÈER och pasta.
 
Vi dog nästan.
Det var kycklingfiléer med bacon på.
Och "Pasta" sa vi, du äter ju RIS.
Gapskratt.
 
Mamma å sin sida hade beställt:
"Tagliatelle con pesto verde e pollo".
Men i mammas värld blev det TARANTELLA con blabla.

"Nä, du" sa Kommissarie Larsson, "tarantella vill du nog inte ha till middag iallafall!"
Nej...
Det slipper man nog helst höll jag och Nybyggarkussen med om medans vi skrattade ihjäl oss.
 
 
 
Så skulle vi betala.
"Vår utomordentlige servitör" var i farten igen.
Till moster Puff räknade han fel och gav över tvåhundra för mycket tillbaka, Moster-miniräknaren-Puff var dock ärlig och rättade till felet och lärde "Den utomordentlige" ett och annat om räkning.

Jag är tveksam på om det gick in för sen...
BLEV DET FEL IGEN.
 
Han kommer och säger att det fattades betalning för 2 cola och en pasta.
 
Colan låg på Blixten från Åminne MEN han hade då sagt till att han skulle betala för dom vid betalningen men "Den utomordentlige" hade missat det också.
(Oh lord)
 
Och pastan?

Ja, det var pastan han TRODDE att Nybyggarkussen skulle han, men hon hade ju då beställt en kötträtt och pastan som han rört till det med åkte ju ut i köket igen.
Den tänkte vi/hon ju då INTE BETALA för.
 
Seriöst...
"Den utomordentlige servitören" hade INTE en bra jobbkväll, jag gissar att han bara ville hem och dra täcket över huvudet.
Det hade jag iallafall velat om jag hade varit han.
 
På det lämnade vi stället och gick till Rosengården för lite mer prat och mingel och vid halv tolv gick vi hem och sov efter en mycket trevlig och rolig kväll.
Klockan halv sju vaknade jag och kände:
Jag får aldrig ihop den här brudklänningen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0