Klänningen nästan klar...

Go´kväll!
 
Satte mig framför tv´n lagom till min gode vän Dr. Phil idag igen men idag har jag iallafall inte suttit och degat, alltså är jag inte så trött som under mina "degar-dagar"!
 
Idag har det varit en himla massa hemmafix för sambon skulle städa så jag gjorde väldigt mycket innan.
Sedan cyklade jag till Komvux för att skriva på mina studiepapper och min chef/lärare hade varit där och skrivit på också, ja...
Då var det VERKLIGEN klart då.
 
Sen inhandling av mönsterpapper och dragkedja, mathandel, vidare hem och mer hushållsfixande och försökt till att hitta felet på vår relativt nya och läckade tvättmaskin.
Det verkade komma från silen men Tekniska- Madde lyckades inte lösa problemet så jag gör ett nytt försök imorgon igen.
 
Så satte jag mig i solen på balkongen för att äta macka, fil och kaffe och tänkte sätta mig och läsa i solen men det var för varmt.
Och så kände jag:
Nej, inte dega ihop här nu, då kommer du bli skittrött idag igen så jag samlade ihop mig själv och började sy istället.
 
Jag började med att göra en snedslå i samma tyg som klänningen för att kanta den snyggt på insidan...
 
 
 

... och så kantade jag och sydde jag snyggt på den jämt och fint MEN...
 
 
... som ni ser på den första bilden här så är denna klänningsstorleken alldeles för stor för mig runt halslinningen så den nästan åker ner lite som en singolalla blus dock utan att den stannar kvar.
 
Här har jag dragit den lite mer bakåt, ser ju mycket bättre ut...
 
 
Jag tänker att i denna får jag nog TYVÄRR sätta ett smalt gummiband i halslinningen så jag kan ha den och så skall jag minska halsringningen i mönstret ca 4 cm till nästa klänning.
Jag skall även korta den 4 cm så den kommer upp precis ovanför knät, den är lite för tantig för min smak just nu faktiskt.
 
Annars då, med dessa två ynka justeringar som skall göras så vad blir betyget för klänningsmodellen?
JAG ÄLSKAR DEN!!!!!
 
Oj, den är så himla enkel att göra, så himla skön att ha på sig, bekväm som tusan och det är en klänning som kan vara vardagsklänning eller finklänning ALLT beroende på vilket mönster man har på tyget.

Denna är sydd i viskostyg och det är den sydd i i Burdatidningen också och det är ju ett toppentyg, faller snyggt och trivs ihop med ens kropp, mjukt och fint och skrynklar inte speciellt mycket.
Nästa testklänning kommer bli samma modell men med gummiband i midjan istället för mudden...
 
 
 
 
Från klänningen över till sonen här under middagslagandet.
Han satte på Justin Bieber och annat dansvänligt och så hade vi en mycket trevlig liten stund ihop.
Dans, sång (falsk) och matlagning, jag tror han måste bo hemma till 95 MINST, lär aldrig släppa iväg honom någonstans nästa år.
 
Det finns ju vissa dagar man önskar honom till den mörkaste delen av Katmandu men inte ikväll då alltså, då har vi bara haft myspysigt.
Ja, i 45 minuter då, det är ju den audiens han beviljar en med sitt bizzy tonårsliv, men hellre 45 minuter än ingenting.
 
Nu skall jag bädda rent i sovrummet och se på en film därinne tills jag somnar, vi ses imorgon igen.
 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0