Det var snopet...

Go´kväll!
 
Dagen började med att jag var på jobbet och fick instruktioner kring det sista på kappfodret jag jobbat på.
Det har fått vila pga av Stockholmsresan samt annat vi varit tvungna att ta tag i på jobbet så IDAG blev det "Grand finale" och nu skall bara två knappar i.
 


... först nåla, sedan tråckla, se så fodret inte drog sig och sedan sy med små, små stygn undertill på fodret så alla stygnen blev osynliga och sedan bort med tråckeltråden...
 
 
Det pysslade jag med på eftermidags-/kvällen pga annat som hände emellan.
Bättre bilder kommer imorgon.
 
Hann sprätta och kapa lite på en kappa till också innan jag fick lägga ner här och det får jag fortsätta med imorgon på jobbet.
 
Orsaken jag inte hann med så mycket var detta...
 
 
En kanin med ett rött öga.

PRECIS vad  man behöver i juletid, en kanin som inte är försäkrad med ett rött öga.
Nog om det för ikväll, förresten man försäkrar inte små kaniner för övrigt ifall ni undrar, det blir nog bra och veterinären får en extra god skinka på julbordet i jul.
 
På förmiddagen efter kapp-instruktionerna åkte så jag och chefen till Komvux, dags att skriva på nya papper inför nästa termin.
 
Bara det att jag blev lite snopen, eller det blev vi nog båda två faktiskt.
 
Jag har nu på tre månader "läst" (praktiserat) 500 poäng och det är ju JÄTTEBRA.
Vi gick väl sedan igenom resten av kurserna och hon på Komvux sa att då är du ju klar typ där i maj-juni.

Jamen TOPPEN, tyckte jag och förhörde mig försiktigt om "ett år till kanske"?
Inget jag och min chef diskuterat men jag kan ju få två år allt som allt och jag är väl ganska sugen på att fortsätta kanske om jag får.

Men se DÅR tog det ju nästan stopp då.
Inte pga min chef utan pga av mig själv och min fenomenala studietakt och att jag har gjort klart allt jag kan göra klart i "maj-juni".
Det finns inget mer kursprogram jag kan plugga då.

Eh va?
 
Nä, då skall jag isåfall dra ner på studietakten och inte "jobba på så snabbt" i kursplanen.
Men kan man inte bara vara som en gammal hederlig lärling då?
Nej, man måste ha en kursplan.
Jaha...
 
Dock så gick hon på Komvux in och kollade vad det fanns för andra kurser som man skulle kunna "svänga till det med", kanske "Formgivning" av olika de slag så kan man förlänga det ännu lite till.
Ja, för även om jag har en termin till vill jag verkligen inte sluta i juni, har har ju hur mycket som helst kvar att lära mig, juni is to close.

Very mutch so.

Nåja, en sak i taget, nu skall jag sova och så tar vi tag i vårterminen först...
Alltid steget före och ALLT för att aldrig mer hamna i klorna på arbetsförmedlingen.
Vi ses imorgon igen.
 
 
 
                                                 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0