Jag fick börja om med fodret, TACK och lov...

Go´kväll!
 
Är helt slut och har precis slutat min dag för idag.
 
Milou imorse innan vi stack iväg på promenad...
 
 
... och på genomresa i Botan...
 
 
 
... och efter promenaden blev det jobbet och dagen gick väldigt fort.
 
Jag fick iallafall gehör för att få göra om fodret till kappan.
VARFÖR undrar ni säkert, var var fel, har du sytt fel?
 
Nope, inte det minsta MEN...
Kommer ni ihåg att jag skrivit här att tyget har typ varit väldigt lätt att reva upp och göra maskor i?
 
Jo, och det har blivit två maskor synligt och jag har bara velat göra om eländet.
Min chef har så varit sjuk i två dagar och jag har fått vänta med domen tills idag, jag var väl ganska påstridig om att göra om och tack och lov fick jag det.
YES!!!!!
 
Dessutom så har detta satintyget varit mycket sämre kvalitet rent "repa upp sig-mässigt" än dom andra två jag sytt upp foder i så vi kom överrens om att jag skall overlocka delarna i detta nya fodret jag skall göra vilket jag inte behövt annars.
Eller man brukar inte göra det heller om det inte är öppet nertill och denna är ju stängd, så kommer inte fodret repa upp sig heller och inga maskor behöver gå i tyget om man råkar komma åt en tråd och fastna i.
 
Földaktligen så handlade jag efter jobbet, åt snabbt, pressade ut alla gamla foderdelar igen och satte igång och skar ut, tog paus för "Grey´s" och sedan jobba den liten, liten stund till.
Nu skall jag sova.
Imorgon går jag upp och syr lite innan jobbet, sedan jobbet och sedan lite mer foder.
Nattinatti.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0