Jag skrattade fastän jag inte hade en aning om va fan dom skrattade åt...

Försökte blogga imorse när jag fortfarande hade ork om julafton men då gick det inte att komma in på Blogg.se, gissar att det var överbeläggning typ.
 
Efter det blev det...
 
 
... långpromenad i solen med Milou till Norra körrgår´n och när jag kom dit undrade jag:
Hur i helvete skall jag orka ta mig hem igen?????
 
Ja fy fan så trött jag var och Fröken Friskus som tänkt gå minst en mil med vovven fick typ ta sig hem på ren stålvilja, vet inte hur många kilometer det är tur och retur körrgårn från mig men 7-8 var rena rama dödsmarschen.
Gud i himmelen, det var inte ett dugg njutbart som jag brukar tycka, bara asjobbigt.
 
Väl hemma en snabb dusch, hopp i ren pyjamas och sedan har jag sett Croddarna, LIlla Sjöjungfrun, Fyra bröllop och en begravning och nu ser jag Monsters Universtiy.
Det har blivit mestadels tecknat och en klassiker, klämmer in lite På spåret vid 20-tiden och sedan är det väl lagom att gå och lägga sig... eller?
 
Och hade detta nu varit imorse så hade jag haft hur mycket ork som helst (ljug men mer ork än nu iallafall) att blogga om gårdagen och tyvärr var jag jättedålig på att fota, jag glömde helt enkelt bort det förutom lite i början och sedan på slutet, så ni får hålla till godo med detta: 
 
 
 
Vid 13-tiden kom släkten, det blev glöggmys och framdukande av julbordet.

 
Sedan åt vi vid 14-tiden, vissa såg Kalle vid 15 och andra åt vidare.
Vid 16.30 blev det så "Fika med snask" och vid 17.30 kom så äntligen tomten...
 
 
 ... och han var typ lite VÄL närgången mot vissa i släkten, här ses han pussa morbrors sambo och morbror som var ute och köpte tidningen och allt...
 
 
När sedan dansen med tomten var avklarad och julklapparna var utdelade vart det dags för, tadaaaaaaaaaaaaa:
Charader!
 

Och här var jag jätteduktig, jag plockade upp..
 
 
... mobilen och började filma.
 
Filma när mamma spelade charader.
Dessvärre för er så kan jag inte visa filmer på min blogg för jag har ju inte den funktionen på min blogg men det är ju vid tillfällen som dessa som jag önskar jag hade det.
 
Alltså... jag vet inte hur många spaltmeter jag skrivit om min mamma när man är på fest med henne och framförallt när man spelar spel med henne.
Hon är ojämförbar, det finns inte dess like, TRO MIG.
Uj.
Aldrig en siffra eller mening rätt och ändå så kul så man dör av skratt.

Jag kan bara nämna att när jag tex typiskt nog råkade ta en mycket snabb kisspaus när mamma skulle göra en av sina charader så hör jag ett helt sällskap bryta ihop ute i matrummet och folk tjuter och skriker av skratt.
Dom skrattade så våldsamt att jag började skratta inne på toan utan att ha en aning om va fan dom skrattade åt.

Ja, då förstår ni, man skrattar åt skratten som smittar samtidigt som man bara vill kasta sig ut och se vad dom skrattar åt trots att man är borta i max 1.5 minuter, MAX.
Sablar, verkligen inte kul att missa något när morsan är på scenen och uppträder.
 
Jag fick en film på pränt som handlade om typ en charader om en mening med ordet polkagris i som i tre minuter handlar om att mamma skulle få till ordet polkagris men aldrig hann längre än till polkagris som hon inte ens det får till.
Och fastnade där i tre minuter.

Eh, ja, när jag såg om filmen igårnatt gapskrattade jag, när jag såg den imorse gapskrattade jag och när jag och sonen såg den i eftermiddags gapskrattade vi.
Hon är inte klok.
N-Å-G-O-N-S-T-A-N-S!
 
Att även se på minspel och lyssna på morsan när hon gissar på sina lagkamrater när dom spelar sina charader är sjukt kul.
Att höra henne säga TYST till sina lagkamrater när dom försöker gissa respektive charader är en fröjd.
Att se henne bli arg när ingen fattar hennes charader är underbart kul.
Har jag glömt något?

Jo, att titta på SAMBON som inte var lagkamrat med mamma men som ändå läste på hennes kort för att kunna ge någon hint om hur hennes charader egentligen överrenstämde med texten på kortet var kul.
Det var mest uttalat "NAJ Carrrina", och huvudskakningar i form av "Nej-nej-nej" och ja...
Vi var inte förvånade.

Morsan, bäst i test på fest, SPECIELLT när hon spelar charader.
 
 
När vi återhämtat oss från det äventyret blev med mer mat och vid halv tolv började gästerna packa ihop och gå hem.
Då körde sonen, sambon och jag "städracet" och sedan ramlade vi i säng, vaknade idag helt bortom trötthet efter den senaste veckan och en kul jul som toppade det.
 
Idag vila och imorgon vila och sedan lite jobbpyssel men vi ses imorgon igen.
Over and out.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0