När mamma har julmatshets...

Fick ett ryck igår sent på kvällskvisten...
 
 
... när jag inte kunde sitta still längre pga värken.
 
Jag tog fram en gammal mörkgrå t-shirt från HM och pimpade den med en fågel, schablontryck.
Tog bara en liten stund, kände att jag bara var tvungen att få göra något.
Känns som jag verkligen har en tvångsmässig störning, kan inte sluta pyssla och MÅR DÅLIGT om jag inte hantverkar på något sätt.

Men sen var det okej bara jag gjort det här, jättemärkligt.
 
Så kom Syster-Yster hit igårkvälls och vi skulle dela upp julmaten till "folk & fä".
 
Mamma hade kommit upp PRICK halv åtta (då vi skulle träffas) och undrade vart Syster-Yster var.
Jag sa "Herregud hon kommer väl, lugn i stormen..."
Mamma trampade ut i mitt kök, jag satt kvar vid tv´n.
 
När det så ringde på dörren gick jag på damernas en snabbis och när jag kommer ut i köket håller morsan hov, kussen hade inte hunnit innanför dörren innan mamma satt igång.
Jag hann inte ens få vara en god värdinna och erbjuda kaffe och pepparkakor, ta fram papper och penna och sätta mig på rumpan.

Nope, NU KÖR VI, vroooooooooooooooom!
 
Fick kalla in "förste kaffekokare sambon", ge Syster-Yster en penna, sätta mig och sedan var vi också med i morsans julmatshets.
Puh, allt gick bra.
 
Nu skall jag börja min dag här, mår inte 100 om jag skall vara ärlig.
Min mage är paj, ont i kroppen...
Jag går in på tredje dagen sedan den där ungen kräktes i provrummet i lördags.
Nu håller vi fan tummarna.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0