Nästan, nästan klar och sedan brudklänning...

God morgon!
 
Det blev inget bloggande igår för jag hann inte och när jag väl satte mig så orkade jag inte helt enkelt.
 
 
På hundpromenaden följer man som vanligt den där lilla rumpan. 
 
 
 
Otroligt vacker och krispig dag igår.
Ändå vill jag att snön försvinner så fort som möjligt och att det blir varmt igen...
 
 
Sedan hann jag duscha, vänta in sambon och så drog vi samt Piff & Puff och iväg till Fiket för en trevlig fikastund med Nybyggarna.
Ringde även sonen men han var upptagen med att vara i ishallen... fick jag mig till livs.
 
Piff & Puff var i högform och hade typ väldigt mycket "förr i tiden" att prata om.
Ja... det händer tydligen inte mycket nytt i deras liv... ever.
 
Efter det så hann jag typ dra två sömmar på koftan och sedan var det dags att åka iväg och handla nyårsmat med Klokboken.
Middag på det.
En söm till på koftan och sedan blev det Leif GW-dokumentär och tv resten av kvällen.
 
Nu är det bara knytet som ska på...
 
 
 
 Samma modell som fleecekoftan i det gamla Stoff & Stil-mönstret fast i tynnre och lätt sweatshirttyg (kanske lite jaquardvävt men "står under" sweatshirttyg), jättesmidig att ha på sig.
 
Dock är en sak fastkörd:
Knyt med samma tyg blir så klumpigt.
Jag BORDE ha beställt...
 
 
... smala tubstickade knytband men tyvärr glömde jag det vid min förra beställning från SoS.
 
Jag skall sticka ner en sväng till chefen som jag stickad snedslå, kanske kan bli bra, alternativt kolla sammetsband också, fortsättning följer.
 
Nu skall jag till att börja med sätta igång med provklänningen till brudklänningen, det är dags för det nu.
Jag skall kolla om jag först behöver rita av nytt mönster, i kjolen behöver jag göra det så mycket behöver jag det iallafall för denna skall vara kort.
Vi ses ikväll igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0