Nu så...

Det jag VERKLIGEN behövde idag för att varva ner var detta...
 
 
 
 
... en riktig jäkla långpromenad för att lugna julnerverna.

Fy fasen vad skönt det var och det bästa av allt var att det var inte kotte ute. 
Alla, och då menar jag ALLA, sprang på stan och inte en jäkel var ute och gick.
Vi mötte inte folk igen förrens vi genade igenom stan och kom till Stora Torget, det var så underbart.
 
Jag gick och lyssnade på Fredrik Lindström och Hasse Pihl...
 
 
... och småskrattde för mig själv.
 
Badade hunden när jag kom hem så hon luktar nyponros och för övrigt var hon så lerig när vi kom in på gården så oavsett julafton eller inte så hade hon fått bada och bli fönad...
 
 
... jättepoppis som ni säkert förstår.
 
På det gjorde vi klart dukningen...
 
 
... slappade och åt middag och nu skalar killarna potatis inför morgondagen och jag skall bara bröd när dom är klara, det känns som vi är i fas, jepp det gör det.
 
Var och hämtade upp den där tyllklänningen också, ser faktiskt fram emot att klippa den när julen är över, satsar på annandagen när tröttheten efter julen är över.
 
Och nu lämnar jag er för idag och så ses vi imorgonbitti, ha nu en härlig kväll, det ska jag satsa på att ha.
Håll tummarna att bröden blir bra.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0