Sedan kom finalen på arbetsdagen...

Idag har jag så jobbat, började med det enklaste:
Sy på ärmlappar på en kofta...
 
 
Sedan hade jag ett ganska långt jobb med att laga lite i en fodersöm, fålla upp ärmar och byta 22 pärlor i en 60-tals jacka...
 
 
 
... tog evigheter.

Att sy fast nya pärlor på gamla och sköra paljetter krävde sin kvinna minst sagt, men det gick.
 
Sedan kom finalen på dagen, tog även det sin förberedelse i tid...
 
 
 
 
 
 
 
 


Jag har klippt min första tyllkjol.
Blev ¨hur jämt som helst, jag fixade det helt själv, det bådar GOTT inför balsäsongen 2016.
 
Balsäsongen 2015 skulle jag dock aldrig kunnat tro att jag skulle kunna ta mig ann en klänning och klippa på det här sättet.
Nä, men det var ju då det, så här sju månader senare är det en baggis, vem hade trott det?
Inte jag iallafall ÅTERIGEN.
Återigen.
 
Nu skall jag se på tv, vi ses imorgon igen, då startar jag upp brudklänningsprovet och så skall jag på fotboll när sonen spelar final.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0