Två armband...

Det blev en underbar promenad i solen idag med Milou.
Som jag har längtat och säkert Milou också för under hela veckan har hon fått nöja sig med "pensionärs-promenader" med morsan.
Inte optimalt som ni säkert förstår.
 
Men idag kom vi iväg, solen sken (gjort om bilden lite på Instagram som synes) och inte en vindpust, det var ljuvligt.
 
Pratade med Klokboken under hela promenaden, vi hade typ mycket att gå igenom.
 
Nog för att det var kul att åka till Stockholm och jag längtar faktiskt tillbaka litegranna men Gotland liksom...
VAD slår det?
Inget.

När jag kom hem fick jag ett ryck och började gå igenom min klädgarderob samt garderoben i sonens rum.
Gamla kläder rök samt tre jackor som jag inte kan ha längre.
Bland annat en urvarm (och dyr) vinterjacka som tyvärr väger ett ton och som jag inte kan ha längre pga vikten.
Ihop med min nacke blir det INTE en bra kombo, kanske en flykting behöver den bättre tänkte jag och så får det bli.

Ja, så här rök både det ena och andra samt att jag hittade lite nya (gamla) klänningar som jag tvättade upp och som jag kan ha på jobbet.
Jag jobbar ju som bekant enbart i klänningar numera och skippar byxor, älskar det, kan gå till jobbet och vara fräsig liksom.
 
Så blev det "Slask-tv" i form av Husfruar, fikabesök, tv med sambon och så fick jag ett ryck efter att ha suttit i några timmar, jag gjorde två armband.
 
Köpte såna här aluminiumtags på Panduro samt siffror man kan stansa in på taggen, och egentligen ville jag ha bokstäver också men dom var slut i lager så det fick räcka med siffrorna för tillfället.

Jag gjorde ett enkelt armband med en etta på som symboliserar min ende son som naturligtvis är nummer ett i mitt liv...
 
 

... när dom fått in bokstäverna så skall jag göra hans namn också!
 
Jag köpte även ett litet "J" för 9 kr på Panduro ( ja, det ser ut som ett "L" men det var det faktiskt inte, "L:en" såg annorlunda ut) och gjorde då såklart ett lika enkelt armband med sonens första bokstav som hänge...
 

Ja, det var min dag det.
Nu skall jag sova, vi ses imorgon igen, sov gott alla trötta.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0