04.35...

04.35:
 
Hunden galen i sovrummet, gnäller, skäller och går i cirklar.
Jag fattar att det är bråttom och får kasta på mig ytterkläder och i trappan inne kräks hunden.
Hinner ut och hunden har diarré.
Hunden får stå på ytterttrappan medans jag städar bort kräkset i innetrappan, duscha bakdel på hundskrället när vi kommer in igen.
 
Hundmodern somnar om såsmåningom.
 
06.45:
(efter att inte sovit speciellt länge...)
 
Son kommer in, har ont i halsen, säger att han har hög feber, behöver ta febern och få alvedon.
 
Modern släpar sig upp, får rota igenom HELA badrumsskåpet för att hitta termometern, fram med alvedon, in till sonen och han har 38.8 i feber.
Bäddar om honom, ger alvedon, han somnar om.
Modren sjukanmäler.
 
08.00
 
Ringer Dr. Martin och han är på semester till den 16:e.
 
08.26:
 
Bloggar, skall läsa tidningen, och är inne på min andra kopp kaffe.
Hunden verkar friskare i alla fall, inga fler olyckor.
 
Sambon hade huvudvärk igårkvälls och la sig jättetidigt för att vara han, det återstår väl att se hur HAN MÅR när han vaknar idag, rapport från sjukstugan kommer lite senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0