Alltså vissa dagar liksom...

Nu skrattar jag ÄNNU mer...
Eller inte.
 
Jag står och lagar mat, har på mig min gräddvita (eller den var iaf gräddvit från början) tunika som för övrigt blev söndertvättad redan första omgången eftersom jag lyckades få med en lila tunika i tröjtvätten som färgade av sig lite.
Det blev då några tvättar på det med vanish och annat för att få den åtminstone "blaskvit", velourtyget blev något lite förstört i processen.
 
Idag står jag då i min blaskvita tunika och lagar fiskgryta med passerade tomater i...
Behöver jag säga mer?
Jag har ALLTID förkläde på mig annars, hade jag det nu tror ni...?
Nehej då, såklart INTE!
 
Skvätt.
Röda prickar på blaskvit tunika.
Madde som fortfarande tvättar sängkläder fick försöka få ta YES ovh gnugga i badrummet.
Tyget blev ännu mera förstört just på det stället och ljust, ljust röda små prickar kvar.
Hurra, alltså vissa dagar liksom...
 
 
Vi lämnar eländet for now.
Det blir säkert mer imorgon ändå, vi har dock bestämt att hunden får sova i badrummet inatt så det inte blir några obehagliga överraskningar inatt eller imorgonbitti.
Det är lättare att sanera ett badrum än ett sovrum en gång till.
 
Det kommer kännas jättetaskigt för hon är verkligen inte van att vara separerad från oss men som sagt, sanera ett sovrum en dag till, DET gör vi inte.
Stackars lilla "tötnosen", hårda bud i mellerud!
 
När jag hade vilostund från "allt fixande" här idag unnade jag mig ett litet besök på nätet...
 
 
 ... och samlade på mig lite inspirationsbilder på kläder jag gillar och tygerna.
 
Två bilder har jag haft med förut, den med byxorna senast idag, men jag gör lite såna här collage så jag kan spara och bli inspirerad av framöver och skapa utifrån.
Jisses vad jag längtar till arbetsrummet, men snart så...
I hope.
 
Nu skall jag och gubben se rapport, vi ses imorgon igen och be till gud att vi slipper mer bajs nu, jag orkar inte med mer saneringsjobb.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0