Håll tummarna...

God morgon!
 
Jag börjar med meningen:
Denna dagen kommer bli HELL!
Varför:
Finns bara ett ord:
MAMMOGRAFI!

Åh herregud, ni fattar inte hur mycket jag bävar, eller så kanske ni gör det.
Om ni minns förra året så fick jag ju en oerfaren sköterska som inte fick in mig i maskien och det fick bli en massa omtagningar av bilderna där bobbsen trycktes ihop och mitt skadade "nervträd" framtill var mos i felra veckor efter, tortyr var ju bara förnamnet.
Bulldozer-Berta (en erfaren sköterska) kom ju sedan som en räddande ängel och lyckades få till bilder men...
Jag var totalt handikappad av smärta.
 
Ja, jag gick ju och jobbade som vanligt, men FY FAN så ont jag hade, i veckor efter dessutom innan det klingade av.
Jag sitter bokstavligen och har den "mentala supervärken Allan" innan jag ens varit där.
Det riktigt bränner av smärta.
 
Jag skall snart sy-pyssla lite så jag inte tänker på det så mycket, men det slutar inte där.
 
Klockan 15 skall jag dessutom på möte.
Viktigt möte.
Jag var på vippen att ringa och boka av mammografin för mötet är viktigt men jag har redan missat den första mammografitiden och bokat om den en gång så jag går, sen går jag på möte klockan 15 och bara HOPPAS att jag gör bra ifrån mig.
 
Jag får dö efter klockan 16 och så har jag mammografin avklarad för det här året och kan vara "normal" framöver när jag behöver vara tipptopp.
Jupp.
(bit ihop, bit ihop)
 
Dags att sätta fart här istället för att sitta och tänka på skit-mammografin, håll tummarna att jag får en erfaren sköterska som tar bilderna snabbt och får in min a-kupa i klämmaskinen...
HÅLL TUMMARNA.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0