Härligt snusförnuftig mor...

God morgon!
 
Natten har gått bra och vi har sluppit bajsolyckor TACK & LOV!
Mysbild från igårkvälls...
 
 
Milou vart SÅ GLAD när jag kom in och hämtade henne vid kvart över sex på toa så det var inte klokt.
Nu leker hon "plåster" och vill helst sitta fast på mig, dock inte möjligt tyvärr.
 
Ris kokat, fiskbullar hemma, det blir dietmat efter lunch för lilla snäckan och så får vi väl se DÅ vad som händer.
Hon får förmodligen ligga på toa inatt också för säkerhetsskull och jag konsulterade f.ö en veterinär via telefon igår och vi skall avvakta, min plan vad gäller mat blev godkänd och sedan ser vi vad som händer när hon gör nr. 2.
 
Sonen är fortfarande hemma och är sjuk också.
Han blir kvar över helgen så inte syskonen blir smittade hemma hos pappa.
Sonen var INTE glad på mig dock igår när jag deklarerade att han fick ta det lugnt hela helgen, möjligen ut och träffa kompisar på söndag men inte skutta upp för tidigt och sedan bli sjuk tills på måndag igen.
 
Det är lustigt att man är så jäkla duktig och snusförnuftig när det gäller sitt barn.
 
Men jag minns "en viss mor" som hade legat i feber (det var väl i september) i några dagar och när den där "vissa modern" var relativt feberfri gick hon ut och satte sig i solen på balkongen (för det var ju högsommarvarmt ute) och så blev hon JÄTTESJUK igen.
 
Lustigt att hon kan vara så korkad själv när hon VET vad som kommer hända om hon gör si-och-så men ändå gör det.
Nåväl, det har inte sonen koll på i alla fall så sonen får ta det lugnt och är han feberfri på söndag DÅ är han fri att skutta ut med sina små vänner.
 
Härligt snusförnuftig och ordentlig mor, härligt...
 
Dags och börja dagen, vi ses senare.
Glad fredag allesammans.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0