Ögat ser en sak, fotolinsen något annat...

God morgon!
 
Folk skall nog vara väldigt glada om dom slipper träffa mig idag.
När jag gjorde middagen igår blev det mycket vitlök, extremt mycket vitlök.
Igår kändes det inte så mycket, men idag när jag vaknade kände jag desto mer.
Ni vet...
Dagenefter-vitlök.
 
Jag har ärenden att göra på förmiddagen, håll er undan.
 
Det blev en väldigt lång hundpromenad igår, vi kom inte tillbaka förrens sent och när jag förberett maten inför middagen, ryddat lite och duschat, då var klockan redan 16.
Jag slog mig ner i tv-soffan med virkningen, repade upp tre varv och började om med två nya färger på babyfilten nu när jag fått bild på tapeten...
 
 
 
 
Svårt att få färgerna att stämma, den blåa som ser ut som "konblått" är petrolblå och den som ser ut som orange är lejongul, den turkosa är inte heller så skarp turkos.
Att få helt rätt färger är som sagt jättesvårt att fota, ögat ser en sak på filten och garnerna, kameralinsen ser något annat.
 
Färger som skall till på filten är i alla fall orange och annan gul färg, det var två färger jag inte hade i min låda så det får jag komplettera med.
 
Dags att sätta fart här, jag skall rydda innnan städ och sedan iväg själv och som sagt:
Håll er undan!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0