Det börjar bli ohälsosamt...

Alltså dom senaste dagarna har varit nästintill sjukt... eh... beroendeframkallande.
Men dom har burit frukt.
 
(96 kr/m)
 
(120 kr/m)
 
(192 kr/m)
 
(160 kr/m)
 
(144 kr/m)
 
(136 kr/m)
 
(56 kr/m)

Detta mina vänner är typ bara en liten amöba-del på en lus av allt som fanns i tygväg.
 
Jag hittade en kinesisk sajt som någon råkade nämna i en Facebook-grupp där det fanns/finns tyger.
Gick in på sajten, skrev in "Free shipping", maxkostnad för tyger jag kan tänka mig att köpa och jag tog 24 dollar (192 kr/m) och sedan var det som om någon sa:
SESAM ÖPPNA DIG!!!!
 
Eh... jag blev sjuk... detta börjar bli djup ohälsosamt för min mentala hälsa.
 
 
Barntygerna (som är i trikå) på bilden ligger på från 32 kr/m till 80 kr/m.
 
Eh... ja...
 
Tänk er bara denna tunikan som jag skrev om igår...
 
 
... i tex någon av dessa tyger...
 
 

... och då skall vi inte tala om alla klänningar man kan sy i dessa fantastiska tyger.
 
Det fanns hundratusentals i alla de tygsorter ni bara kan tänka er.
Cheesus.

Först skall jag i alla fall kolla upp det där med "Free shipping" och om man sedan måste betala tull när det kommer till Sverige.
Men köper man bara lite åt gången och det är "Free shipping" då undrar jag om det ens kostar, ja...
Det blir något att ta redan på!
Detta var den bästa sajten hitentills och jag säger bara det, jag börjar ÄLSKA Kina!
 
Kina är så billigt, Kina kör till och med fraktfritt.
Eller tre mönster från Kina för 30 kr i frakt.
Bara när jag beställer tyger och mönster från tex "Stof2000" i Danmark ligger frakten på 150 kr.
Det spelar ingen roll om jag så bara vill beställa ett mönster så måste man ändå pröjsa 150 kr i frakt.
Så Kina äger och är fett bra som sonen skulle ha sagt.
Jättejättejättejättejättejättebra!
 
Nu måste jag sova.
Mitt letande och snokande bär frukt.
Sov gott, nu skall jag försöka avgifat mig från att ligga och surfa sent på kvällarna efter billiga tygsajter men som sagt för varje dag har mina efterforskningar bara blivit billigare och billigare...
SÅ DET SÅ!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det du behöver tänka på för att slippa tull är att paketen inte bör kosta mer än 300kronor. Skickas de me UPS kommer du åka på tull så de bör vara så små som möjligt

Svar: Åh TACK snälla! Ja, då vet jag det och det var nog det jag misstänkte, då får det bli lite mindre paket till att börja med! Jag måste ju även testa hur tygkvaliteten är så då passar det bra att börja "litet" samt att man inte lägger en förmögenhet på tyger och så blir man blåst! ;) TACK TACK!!!
Stickqvickan

2015-01-10 @ 17:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0