Havet. havet, havet...

Idag har dagen gått rekordfort!
 
Jag vaknade skitsent, faktiskt av mitt medicinalarm som går igång vid 09.45 och fick en chock:
VA, är klockan SÅ MYCKET!
Jag var inte vaken speciellt sent, sovit som en stock och så vaknar jag när solen redan står högt på himlen.
Nej, det kändes inte bra, jag kände att jag kom efter med min dag så det räckte och blev över.

Efter en snabb frukost och lite morgon-tv så blev det ändring av en tröja samt fixa det sista på ett par byxor och då var klockan redan efter lunch.
Sen tog jag vovven och gick ut i blåsten och vilken underbar promend vi fick!
Ja, det tycker jag väl jämt iofs men idag var det mäktigt.
 
Vid havet blåste det så hårt så man var tvungen att gå framåtböjd och långt ifrån stranpromenadens kant för vågorna kom upp över och på gångvägen.
Vågorna ute vid pallkanten var mellan 2-3-4 meter och det var sjukt kul att stå och titta på, man blev helt hypnotiserad av skådespelet...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det som är synd var att jag zoomade in med kameran och det blev suddigt.

Hade jag bara fotat som vanligt och sedan "klippt" bilderna i datorn hade det ju blivit mycket finare.

Dock gjorde jag ju inte det nu då, supermiss, men det var väldigt svårt att se när man fotade i den starka motvinden för man kunde knappt stå rak som sagt i blåsten.
Inte heller se för både tårar och snor rann... av vinden, så ja...
Suddigt blev det, men man kan ju se lite ändå kanske...?
 
Ja, det var i alla fall supercoolt och jättemäktigt.
 
Sedan har jag bara vilat för jag fick ont i nacken, bäst och ta det lugnt.
Imorgon blir det nya tag, vi ses då...
Ha en bra kväll.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ölandsvindar

Hahaha, hos mig ser du vågorna från en annan ö idag! Ganska likt!
Kram /Kerstin

Svar: Hej Kerstin!Ja, jag var inne och kollade på din blogg och ja...
Ö som ö, vågor och vind, det är helt underbart att bo på en ö eller hur?
Jag har varit på Öland några gånger och våra öar påminner verkligen om varandra! :D
Stickqvickan

2015-01-04 @ 08:02:11
URL: http://spanskavillan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0