ketchup-effekten...

Först händer ingenting... ingenting...
Och sedan kommer allt på en gång!
Ketchup-effekten.
 
Jag kommer inte gå in på några detaljer, men jag kan säga så här:
Mötet idag gick JÄTTEBRA.
Just nu kokar hjärnan över av alternativ och det är väl ett under att inte håret brinner upp av "thinking-overload".
Men, men det var väl X-antal månader sedan som jag nyss sa till Klokboken, ja, så det är väl bara nyttigt!

Fortsättningen följer framöver, så lämnar vi det för tillfället.
 
Så har jag inte riktigt fattat varför jag inte fått till det när jag syr i osynliga dragkedjor med en vanlig dragkedjefot, IDAG fattade jag det dock efter ytterligare en sprättning och gick in på nätet och kollade, jag saknar en...
 
 
... fot till symaskien som gör att man kan kan sy i osynliga dragkedjor snyggt.
 
Nej, detta är INTE hittepå för att få köpa "en ny grej" till sin symaskin, man behöver faktiskt det för att det ska bli snyggt och syr man finklänningar så måste det bli snyggt.
Foten kostar ingen förmögenhet, 189 kr, investering till denna månaden:
En sådan fot!
 
Vad tyckte ni om vädret idag då?
Jag tyckte så här....
 
 
Inte för att det är snö, men dom där behagliga +9 graderna som varit i helgen, det var det långt ifrån idag!

Jag frös så jag skakade TROTS linne, sticketröja OCH FLEECETRÖJA under jackan, det brast väl på att jag "bara" hade jeans på mig, långkalsonger eller skidbyxor hade varit på sin plats.
Nu hade jag inte det och då...
Ja, då får man hacka tänder!
Tur som så fick jag té på mötet och när jag gick hem (i motvind) då sprang jag tvärs från Statoil Norr (ca) till Statoil Söder i rekordfart, jäklar vad fort det gick.

Nu skall jag kypa till kojs, vi ses imorgon igen... om inte hjärnan brunnit upp innan dess.
Imorgon skall jag prata om KRÄKS och om att stå i en kö på Ica, det blir en cliffhanger att längta efter det!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0