Lagom pyssel...

Fick hjälp att få ner barnsängen från vinden och, tvättade den ren med såpa och vatten hon som hade den från allra första början...
 
 
... skall ha den till sin bebis, recykling när den är som bäst!
 
Sömmarna från igår...
 
 
 
... och det blir den sista bilden, eller sömmen på den sista bilden, den söm som brukar vara vanligast.
 
Fick även hjälp att få fram covermaskinen och ställde ÄNDÅ upp den i sonens rum fastän han kommer imorgon...
 
 
 ... och det kommer bli kanon att ha den där när sonen inte är här!
 
Jag älskar utsikten från mormors sovrumsfönster, alltså det är min mormors gamla sovrum men numera sonens.
Man ser ut över alla grannarnas trädgårdar och lite hav i en springa.
 
När jag var liten brukade jag vända på mormors gungstol som stod mot elementet vid fönstret och sitta och gunga och bara titta ut.
Nu kan jag göra det igen, titta ut mot trädgårdarna, att jag inte tänkt på det tidigare.
Nåväl, det är ju sonens rum och då har man liksom inte haft någon bizniz där inne, men nu har jag tänkt till lite när det ändå står tomt varannan vecka.

 
Och så skulle jag sy byxor idag men nej...
Det får bli två barnmössor istället, jag har ont så det är lagom pyssel, vi ses senare.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0