Pandoras ask...

God morgon!
 
Jag höll mig ÄNDÅ till klockan 23 innan jag kom på att:
Borde du inte kolla på den där sajten efter knappar och lite annat smått och gott?
Pffff, det var som att öppna Pandoras ask igen...
 

( prisexempel 100 st/ 11 kr)

... spetsar...
 
 
 
 
... snedslå och band av olika sorter...
 
 
 
... dragkedjor av olika sorter...
 
( prisex 100 st/ 199 kr )
 
( prisex 12 st/ 30 kr )

... och dom sista dragkedjorna är himla inne på tygsidor nu och många syr på dom istället för vanliga dragkedjor, här kommer några exempel från nätet...
 
 
... det fanns även tags...
 
 
 
... där man kan välja vilken utförande och text som och tagsen kostar en spottsyver.
Vad sägs om tex den billigaste jag hittade bara igår, det fanns ju massor man kunde kolla upp:

Valfri text och logga, 500 st, 250 sv/kr.

Eller 100 st utan text som man bara skriver på själv....
 
 
... 60 sv/kr.
 
För att inte glömma fina skräddarsaxar för 130/kr, provdockor, nej jag tänker inte räkna upp allt, det FINNS ALLT.
Ta bara spetsdragkdejorna som jag hittat för 25/kr i Sverige, billigaste dolda dragkedjorna som jag hittat på Stoff & Stil kostar ändå 25 kr/st.
Ni kan ju själva göra matten om ni ser priserna och mängden från Kina.

Lite svar fick jag även angående det där med tullen här på bloggen igår också (TACK!!!)
 
"Det du behöver tänka på för att slippa tull är att paketen inte bör kosta mer än 300kronor.
Skickas de me UPS kommer du åka på tull så de bör vara så små som möjligt"

Och jag kollade även med henne på FB som beställt från sajten, och hon sa samma sak.
När hon beställt små mängder och paketen var små betalade hon ingenting i tull, denna gången när hon beställt sammanlagt 18/m tyg betalade hon 200 kr i tullavgift.

WELL...
Det var ju fan ingenting!
Hennes tygranson kostade dessutom inte mer än ca 700 kr så ja...
För er som köper tyg, ni fattar hur billigt 18/m för 700 kr är och då är tullen NADA.
Det får man inte i Sverige om vi säger så.

Dessutom tipsade hon mig att man kunde kolla lite längre ner på sidorna hos dom här butikerna hur stort eller litet dom packade sina paket.
CHECK på den, jag kollade, det stämde.
 
Nej så  jag har bestämt mig för att testa en gång när jag har fått pengar att beställa tyg till en klänning i alla fall och se vad som händer.
Nu skall jag göra mig iordning, vi skall på kalas vid 14 och jag skall pyssla lite innan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0