Snart uppsydd till sömmerskan...

Idag var det dags för lite "rutin" igen och jag har varit iväg med Chifen på förmiddagen.
Handlade på hemvägen och nu väntar jag på Lilla Sunshine.
 
Fyndade mönster från FB har jag fått också...
 

... och sambon ska få en hoper nya tröjor.

Eller ja, han får ju betala tyget själv, men detta mönster från 70-talet var ett riktigt kap.
Det är svårt att hitta V-ringade mönster av "collegetröje-typ", så jag blev väldigt glad när jag knep detta mönster.
 
Och så fyndade jag helt nytt koftmönster (skitsnygg koftmodell) och klänning...
 
 
 Den med lång ärm kommer snart bli uppsydd till sömmerskan själv!
 
Sambon får snart skicka mig på avprogramering av mönsterinköp, jag får sälja av några själv tror jag.
Dags att sy lite, vi ses senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0