Tyger växer och växer...

God morgon!
 
Vet inte vad jag fått det ifrån men jag fick för mig att det skulle vara sol idag, dock är det ju bara grått.
Och jag trodde jag skulle vara pigg men...
Det är jag inte heller!
Det är bara att hoppas att "A little fresh air will do it"!
 
Så har jag hittat ett tyg till den här jackan som jag har ett så fint mönster i...
 
 ... men jag är lite osäker på om det är jag...?
 
Det är detta ljusrosa, rutiga ulltyg...
 
 
Det som är BRA  med detta tyg är det rea på, 63 kr/m, det som är dåligt är att jag faktiskt inte vet om det är "jag" rent stilmässigt.
 
Min tankte vart dock direkt när jag såg det ljusrosa tyget att "DET tyget skulle passa till den där a-formade jackan" och så såg jag framför mig att ha ett lite mörkrosare foder på insidan.
Fast å andra sidan har jag nog aldrig ägt en jacka i ovanstående tyg i hela mitt liv, en köpt alltså.
Men, ju mer jag ser på tyget desto mer säker blir jag, tyget liksom växer och växer, ändå är jag lite, lite osäker.
 
FAST...
Om man nu syr den själv så blir det ju en annan femma, jag har ju älskat allt jag sytt till mig själv så om magkänslan sa mig att detta tyget plus detta mönstret, då måste det ju vara rätt!?
 
Nu är det ju dock så att jag kan inte göra några inköp just nu för det har jag inte råd med, min treat blir ju den där symaskinsfoten för osynlig dragkedja för 189 kr denna månaden så jag får ha is i magen.
 
Nu har jag och vovven degat klart här, dags för lite frisk luft.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0