Väldigt komplicerat TYDLIGEN...

Här satte jag igång med den v-ringade tröjan till sambon vid 11-tiden...
 
 
... och det var "cleancut", jättefint och bla, bla, bla och jag kunde sy detta efter mitt eget tycke och smak!
 
Tre sprättningar senare...
 
 
... var v-ringningen så sladdrig och ful som gammal spagetti, så jag tänkte ge upp, att sy en v-ringning var tydligen MYCKET SVÅRARE än jag trodde.
 
Ja, alltså i trikåjersey ska tilläggas då, vanlig v-ringning i klänning har jag gjort i fastare tyg men detta... PUST!!!!
Jag gjorde först efter mitt egna huvud genom att titta på en t-shirt från HM:
FAIL!
Sedan gjorde jag efter tips på Youtube.
FAIL!
Och sista gången gick jag efter beskrivningen TILL tröjan men nej, det blev så jävla fult så jag tänkte:
SLUT FÖR IDAG, tack för idag.
 
Lilla Sunshines mamma hade ringt under sista sprättningen och vi bestämde fika, jag var så jäkla trött på tröjskiten.
Men när jag la upp den på köksbordet tänkte jag:
Nej, envis som en åsna, jag kollade om det fanns tyg så det räckte och det fanns det.
Jag ringde "L" och sa att jag bara måste få till det här annars blir jag knäpp. och eftersom hon känner mig förstod hon.
 
Sedan sprättade jag loss framstycket, tog fram det v-ringade mönstret och gjorde ett nytt med rund (gammal vanlig modell, suck...) hals.
Ja, det är ju faktiskt sambon som beställt den så det är inte bara så att jag syr den, det är en beställning.

Han var i alla fall "på" på en rund hals, så det fick det bli...
 
 
Tillslut blev det i alla fall något jag klarar av, pfffffff.

Ja, här kan man sy finklänningar med motveck och fan och hans mormor, sy toppensnygga foder men klara av en v-ringning i trikårjersey, nämen DET var tydligen ingenjörskonst det.
 
Sen ville sambon ha smalare trikå i midjan...
 


 
 
 
 ... och även runt handlederna...
 
 
 ... så då fixade vi det också...
 
 
Och DÄR är jag nu.
 
Nu måste jag laga mat, sen kapa tyget till midja och handleder, sen får vi se hur mycket jag orkar sy mer.
Vi ses imorgon igen så får vi se var det hela landade OCH hur tröjan förhoppningsvis ser ut på sambon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0