Alkoholfri champange... eller...?

 
Idag startade jag upp dagen med att träffa Chifen, sedan lite hemmafix och sedan drog vi ut mot Lickershamn.
Det var klarblått, och så kommer vi till Lickers, stort moln PRECIS över Lickershamn.
Dessutom blåste det jättekallt.
 
Jag och mamma tvärvände och åkte till Brissund.
Strålande sol, vi hade en halvtimme moln och sedan strålande sol och varmt, jag till och med badade.
Det var helt annan värme för vi hade ju hela fiskeläget som tog upp vinden, det var superskönt...
 
 
 
Kom hem, åt mat, och sedan satte jag igång och ritade av bröllopsklänningsmönstret och på det dusch.
Lite jobb på morgonkvisten.
Sol och bad.
Lite till jobb.
Dagsverke väl utfört!
 
Igår var det ju så grillfestdags igen!
 
Bilen åkte till ut till Ängmans runt 17-tiden och vi blev bjudna på välkomstdrink, alkolfri champange.
Jag tyckte den alkoholfria drinken väldigt likt champange med alkohol.

Vi sippade på och ena bästisen tyckte det rev i halsen.
Vi sippade ännu lite vidare och jag tyckte det smakade alkohol mer och mer.
Tittade på flaskan, såg ingen procent på framsidan.
 
Så kommer Lilla Sunshines pappa, vi pratar om den alkoholfria champangen som smakar alkohol och han vänder på flaskan och vad ser han...
Jo, det är 12.5%.
 
Vi bara WHAT!?
 
Inte undra på att man tyckte att det smakade alkohol, det var ju alkohol.
Och jisses vad vi skrattade åt Klokboken som handlat champange med alkohol i på alkoholfria avdelningen på Systemet.

 
Det måste vara någon som plockat i sin vagn/korg och sedan ångrat sig och dumpat på den alkoholfria avdelningen.
Det ledde till en hel del tråkningar minst sagt under kvällen, och så även idag.
Men KUL var det och grillkvällen var jättetrevlig, mycket god mat, trevligt sällskap.
 
Nu skall jag på huvudet i säng, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0