Äntligen har vi blivit vänner...

Nu på kvällskvisten har solen äntligen börjat skina, det var väl inte en sekund för tidigt.
Typ.
 
Så till dagen som blev...
 
Jag fick fikabesök av inte mindre än TVÅ bästisar här på eftermiddagen.
Det blev prat runt köksbordet och sedan har jag bara hunnit äta innan jag nu satte mig i soffan.
Dock skall jag fortsätta sy för det är inget på tv och jag vill göra något, distrahera mig själv och lyssnat på den smått galne Strindberg.
Han är verkligen min nya författaridol och min nästa bok som jag bara måste läsa/lyssna på är "Hemsöborna", jag kan knappt bärga mig!
 
Nytt i systugan som egentligen är från igår men jag fotade idag.
Cover-maskinen har ju inte varit min bästa kompis direkt, det är jättesvårt att få rätt inställning på sömmen på maskinen och det skall rattas och fixas och trixas till förbannelse och den är superkänslig med olika tyger.

Men NU efter 1½ år har vi äntligen blivit kompisar med hjälp av en sida på facebook där man kan få tips av andra samt filmer på nätet SAMT att den faktiskt behövde en justering vilket nu är gjort och den funkar som en klocka!
 
Jag testsydde på en restbit från en klänning som INTE är lätt tyg att sy i och ta mig tusan...
 
 
 
 ... det blev baske mig perfekt!
 
Nu skulle ju då egentligen fållen overlockas innan jag sydde upp den men nu var ju detta ett prov så då nålade jag bara upp och körde.
Jag är så himla glad, äntligen förstår vi varandra så nu kan jag faktiskt säga att vi blivit vänner, inte riktigt de bästa vänner men det kommer, bara vänta.
Vänner är ändå gott nog.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0