Då upptäcker jag...

God morgon!
 
Har avslutat kvällens jobb vid 00.30 och sedan pysslat med annat i syrymmet en stund efter det.
 
Vad har jag då gjort idag?
Jo, jag har rättat mina FEL skulle man kunna säga, iallafall på kvälls- och nattakvisten.

Först sydde jag på förmiddagen men är så himla trött att jag inte kommer ihåg vad.
Så var den stora frågan, skulle det bli stranden eller inte idag, vad tror ni det blev?

 
 
Självklart blev det stranden och självklart blev det Björkis!
 
Jag skall vara ärlig och säga att jag trodde faktiskt INTE att det skulle vara så varmt som det var när vi väl kom ut där för det var kallt i stan, blåsigt och jag trodde att vi skulle få ligga och trycka bakom en buske men inte då...
Det var riktigt skönt vid poolen och vi låg på kortsidan ut mot havet, jag badade när jag blev varm och det blåste småspik nere vid havet.
 
Sedan slutade det att blåsa och då badade jag igen!
 
När vi sedan kom tillbaka till stan var jag och hämtade tyg och sedan skulle jag sy det sista på kjolen till test-brudklänningen i lakan.

Får en invigelse att bara först kolla hur det står till med sömnsmånen vad gäller McCalls mönster, inräknat eller lägga till, jag har nämligen lagt till.
Kollar och NATURLIGTVIS skall man inte lägga på sömnsmån, det är SÅKLART inräknat.
 
Oh lordilord...
 
Jag tänkte:
Jaha, då kör vi.
 
Fram med pappersmönstren, skära bort all sömsmån, skrota båda överdelarna jag gjort i 42 och 44 och gjorde två nya samt sprätta det jag sytt på kjolen, revidera kjoldelarna, åt middag vid 22 och sedan började jag om på kjolen.
Klar med allt utom att sy veck på kjolen och sy ihop överdel och kjol imorgon.
Vilket jävla hästjobb det blev, jag fick göra om allt men å andra sidan kan jag snart göra klänningen i sömnen vilket gynnar mig när jag gör orginalet.
 
Trots detta stora omarbete har jag varit peppad, klänningen kommer bli kanoners det här när den blir klar...
Hoppas jag.
 
Nu måste jag sova, jag är dödstrött.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0