Den där köttfärstjuven...

Idag...
 
 
... vågade vi inte chansa utan vände i Tofta och drog till Brissund.
 
Brissund visade stor sol hela dagen och Klintehamn sol/moln plus att hela Blåhäll/Gnisvärd/Tofta var molningt och stora moln. Ut mot Björkis såg det strålande ut men Yr visade som sagt inte lika bra som Brissund så...
Vi vände.
 
Nu hade ju då Björkis haft fint väder hela dagen men vem fan vågar chansa när man bara såg klarblått åt andra hållet?
Inte vi.
 

Visby och Luleå leder julis solliga med 50 timmar, vi har haft 363 soltimmar sedan starten av mätningen i början av sommaren, jag TROR vi har rätt mycket tur iallafall på den här kobben, man ska inte klaga när resten av Sverige flyter bort.

 

Det blev en fullkomligt ljuvlig dag och sedan har jag och sonen ätit tacos och nu är han iväg med vänner, dom skall bada med fotbollstjejer på Kallis och ragga lite antar jag.
 
Jag ska sy och lyssna på ljudbok.
 
Skickade till bruden idag angående kjolen och vi skall ses i början på veckan.
Jag tror det kommer klara sig kände jag nu när jag såg den med lite "nyktrare" syögon imorse.
Dessutom skall hon inte ha jättehöga klackar så gud KANSKE är med mig.
I hope.
 
Så till igår...
 
Jag hade ställt ut köttfärs på balkongen för snabbtining i eftermiddagssolen.
1 timme senare går jag ut för att hämta köttfärsen och vad ser jag då?
Jo, något som faktiskt aldrig hänt.
Milou stod och snaskade från den ena köttfärspåsen!!!
 
Nej men TOPPEN, det var väl supertoppen.

När skulle hon spy upp eländet eftersom hon inte är van vid sådan där RÅ mat överhuvudtaget.
Dessutom var det blandfärs, not good.
När skulle diarrén inträffa?
Hur mycket mat skulle vi få när vi skulle äta mat?
 
Jag fick skära bort det närmsta tuggade på, jag hade tur för det låg ändå i påse men som sonen konstaterade:
"Det var inte mycket köttfärs i den här köttfärssåsen hörru."
Nej, men vad skulle jag göra då?
Gah, hundjävel.
Nåväl, någongång skall väl vara den första OCH...
SISTA.
 
Nu skall jag sy, vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0