Gäller att ha storleks-alternativ...

God morgon!
 
Dagen igår:
Chifen, sömnad, sol och bad, sömnad och sedan drog valda delar av oss ner på stan...
 
 
Vi hade en vacker kväll och härligt väder.
 
 
 
 
... och gick på Nunnan och såg på vår vän trubaduren, Piff och Puff var SÅKLART med och Kommissarien m.fl.
 
Mamma fällde kvällens kommentar:
Jag hade varit och köpt godis på Torgkassen och när Idolen eller "Farbror Melker" nu även kallad skulle gå och handla så frågar Puff vart han skall gå, då svarar morsan:
Han kanske skall gå och handla PRINSKORV.
 
Ja... kanske det kanske.
Mammas önsketänkande kan jag tänka, drottningen av att äta rå prinskorv.
 
 
Väl hemma satte jag mig vid symaskinen och sydde ännu en överdel till bruden...
 
 
Ja och jag är INTE nöjd med modellen dessvärre.
Jag känner mig ordentligt orolig för att klänningsmodellen för jag tycker inte den ser så fin ut helt enkelt.
Vi får se hur provet ser ut på bruden , tid finns, i värsta fall får jag fixa ett nytt mönster.
 
Nu skall jag köra igång här med kjolen, tre överdelar gjorda, gäller att ha storleks-alternativ.
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja Owetz

Haha, älskar bilden med korvarna!

Svar: Ja, jag tyckte den illustrerade min kära mor riktigt bra Maja! ;D
Stickqvickan

2015-07-17 @ 15:14:50
URL: http://mowetz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0