Hon är påkörd...

Go´kväll, här har det minst sagt varit en blandad dag!
 
Igår blev det "Gå ut-kväll" och vi åt middag på Plaza på torget.
INGET jag rekommenderar.
Jag tog Cesarsallad och den var skitäcklig.
Torr kyckling, smaklös och verkligen inget jag rekommenderar, jag önskade att jag tagit samma pizza som sonen, men jag fick snällt äta upp eländet och som grädden på moset:
Betala för det.
 
För att lägga ännu mer grädde på moset så kostade vattnet nio kronor.
Ja, på åretrunt restauranger är det gratis men inte på sommarrestauranger.
Jag var mer än missnöjd men höll käften och tänkte:
Hit går jag aldrig mer.
 
Trevligt hade vi iallafall och sedan gick vi vidare till Nunnan och lyssnade på vår trubadurvän och sedan gick vi väl hemåt runt 23.30-tiden.
 
Imorse så startade jag så upp...
 
 
... brudklänningen och efter en liten jobbstund så drog vi till Björkis för detta...
 
 ... sol och bad.
 
Jag var dock tvungen att lägga mig i en grop för jag tyckte det var för kallt vid poolen när vinden friskade i, dock i min lilla grop...
Ljuvligt.
Varmt och gott.
 
Sedan drog vi hem och efter matlagning och en snabbvisit från ena guddottern så drog jag och handlade present till Lilla Sunshine.
 
Väl hemma så skulle jag städa kaninburen och ser en av tjejerna som hyr av grannen ta sig över övergångsstället och så hör jag bara en hård DUNS/smäll och reser mig snabbt upp:
Hon är påkörd.
 
Jag for ut, folk skulle ha henne på fötter och jag sa:
NEJ, låt henne ligga kvar, rör henne inte!
 
Sprang och hämtade min strandfilt och kudde, dom som kört på henne var där samt ett vittne, jag sa till vittnet:
Ring ambulans.
Och så rullade det på.
 
Den lilla tösabiten (på typ 20-någonting) var mer än chockad, hon som kört på henne var VÄLDIGT chockad och ville åka därifrån, hon hade ju lämnat sina uppgifter.
 
Du stannar, sa jag, åker du nu så åker du dit för smitning, du måste stanna för polisen kommer eftersom du kört på henne.
Hon var helt förstörd och hon som var påkörd var ledsen, ville inte åka ner själv till akuten, kunde jag åka med henne...?
 
Där sitter jag oduschad efter sol-bad-matlagning-och-presentinköp... jaha... vad göra.

Vi måste informera dina vänner, sa jag, ropade på morsan som stod i vid grinden att springa och hämta hennes vänner, och morsan drog till grannen.
Vännerna kom.
Tjejen som var påkörd ville prata om Milou så då gjorde vi det.
Tjejen som kört på henne ville åka, hade grov ångest och "måste jag träffa polisen".
Du måste stanna, upprepade jag igen.
 
Kaos, bilar, folk som glodde på oss mitt i refugen, ambulansen verkade ta EVIGHETER, tjejen höll krampaktigt i min hand och skakade.
 
Tillslut kom både ambulans, polis och brandmän och proffsen tog över och en av vännerna åkte med, jag hoppas att allt gick bra för huvudet hade fått sig en smäll och benen och hon hade flygit upp i luften och gjort en volt sa tjejen som sett alltihop i bilen efter.
 
Sedan blev det en dusch och middag med sonen och på det...
 
 
 
 
 
... och jag har försökt att få spetsen så fint och mönsterpassat som möjligt.
 
Trixigt, pilligt men det har gått bra tills jag blev för trött och kände att nu är det nog bäst att jag slutar innan jag gör något fel.
 
Så nu sitter jag här, skall betala räkningar så jag har det gjort och sedan gå och lägga mig.
Vi ses imorgon igen, då blir det mer brudklänning och kalas.
Sov gott alla glada och trötta.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilken dramatik!
Tur att du var där och styrde upp det hela. Hoppas att tjejen inte fått några allvarliga skador.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

Svar: Ja, det var lite stissigt minst sagt Ingrid!Har inte sett till hennes vänner idag så jag får se om jag ser någon imorgom och får höra hur hon mår! Ha en skön helg du med! :D Kram Madde
Stickqvickan

2015-07-24 @ 11:41:50
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0