Lätt orolig och en soldag...

Go´kväll.
Vilken härlig dag... NOT!
 
Lite kontrast jämfört med igår minst sagt, fast det började ju med sol och fint väder och vid 10 drog jag järnet för att handla på apoteket och Ica innan busvädret och...
Jag hann PRECIS.
 
Jag var även en sväng in på tygaffären brevid och hittade nästintill samma färg på fodret till brudklänningen men vad gäller dragkedjan har jag ingen tur alls, jag börjar bli LÄTT orolig.
Dock, jag har två affärer kvar i stan, chefen och textilhörnan, på nätet har jag kammat noll.
Lätt orolig.
Fan, det måste finnas samma färg, måste.
 
Bra iallafall att det regnat lite, då får man faktiskt lite gjort och det känns jättebra, jag har med andra ord sytt.
 
Blivit av med sonens studsmatta har vi blivit också och imorgon ryker bäddsoffan.
HOPPAS jag!!!
Hade ju en intressent som hoppade av utan att ens höra av sig och nu har jag en som kommer enligt egen utsago med släp och hämtar den imorgon, annars har jag en person till på kö.
"Plötsligt händer det!"
Bort ska den, Madde har ju skär- och strykrum nu och då vill hon inte ha en extra soffa i sovrummet, nope, nej tack.
 
Ja, så det var min dag, pyssel hemma och imorgon lär det väl bli samma sak, vädret ser ju verkligen inte bättre ut än idag men då vill jag att ni skall veta detta:
Igår var ju jag på kalas och då var en släkting till min bästis där, hon är bor och är från Bergen i Norge.
I Bergen har dom haft EN SOLDAG hitentills på HELA SOMMAREN!
EN soldag gott folk.
 
Man skall med andra ord inte klaga, vi har haft toppenväder jämfört med dom.
Tänk att bara ha en soldag fram tills nu den 25 juli.
Nä, då kan man vara glad åt sin solbränna och sluta klaga direkt, hade jag bara haft en soldag på en hel sommar, då hade jag suttit på psyket vid det här laget.
Jag hade blivit tokig på riktigt.

 
Så...
Jag ska inte klaga mer.
Jag har legat på stranden och jag har badat i havet, jag har inte bara haft en soldag på en hel sommar.
 
Nu skall jag bädda rent i sängen och se vad sonen gör.
Vi ses imorgon igen, mer sömnad och annat dravel då.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0