Så mycket Burgsvik,,,

Vad kan man säga om gårdagskvällen då?
Jo´rå, den var väl VÄRLDSKLASS!!!!
Ja, så mycket världsklass som det bara kan bli.
Fy fan, ni som missade detta missade ju ett av Sveriges bästa liveband á la fullt ös medvetslös!
 
Vad hände då igår?
Jo, klockan 18 åkte Burs-bilen mot partyt och vad händer i Klintehamn...?
Jo, det började pissa ner från himlen.
Det regnade så kraftigt så det gick knappt att se vägen framför sig, vidare Fröjel och vidare...
REGN.
 
Jag och bästisen i baksätet försökte spexa i baksätet och hålla modet uppe...
 
 
... samt "Det här blir bra, ingen fara på taket, vi kan sitta i bilen isåfall tills det börjar", men då tappar man ju partystämmingen om man skall sitta flera timmar i en bil.
 
Under färden berättar jag så att sambon vet vilket band som skall spela.
En annan bästis smsar då sambon (utan att vi andra två vet om att hon gjort det) och hon och Klokboken får reda på vilka han har kört till Grå Gåsen.
 
När vi så parkerat bilen får vi andra två reda på att han smsat.
Min baksäteskompis kan inte hålla sig och får reda på det från dom andra två och SAMTLIGA TJUTER av glädje.
Jag som då skall vara så jävla karsk och "föda fram den där ungen" som bekant kan inte hålla mig, jag måste veta.
Dom vägrar berätta för jag skall ju enligt egen utsago "föda fram ungen och vill inte veta kön" jag kunde glömma att dom skulle skvallra.
 
Jag blev då desperat, vill inte "föda Burgsviks-ungen naturligt" utan ber om OMEDELBART kejsarsnitt!
Då kommer bomben:
Det är HOFFMAESTRO som sambon kört och som ska uppträda!
Fyra tanter tjuter i kör som en hoper tonårstjejer och blir helt till sig i brallorna, det är bara inte sant, vi har prickat in BÄSTA kvällen ever.
 
Som vi studsade mot kö och ingång, kvitter kvitter, fort kom vi in också, tjofräs...
 
 
... bra plats fick vi dessutom, slog läger och samling vid pumpen...
 
 
 ... och så gick vi och köpte lite mat för att orka dansa hela kvällen, minglade och pratade, stod i kissköer och träffade kleti och pleti.
 
Så skall vi komma till dom andra gästartisterna...
 
Där satt vi och frotterade oss, då kommer "en systerdotter" till en i gänget och släpper nästa bomb:
Inte bara Hoff ska uppträda, nej, hon har hört "från folk på Grå gåsen" att Magnus UGGLA och LEDIN ska dyka upp också.
Ledin var dock osäkert men Uggla var spikad.
 
Då gick vi nästan i taket av förväntan, inte nog med Hoffmaestro, nä dessutom Uggla och kanske Ledin.
Fy fan, vilken fullträff, vi var i extas.
 
Och så drog dom igång...
 
 
... husbandet tillika arrangörerna drog lite covers och sedan kom första gästen och ut kom...
(Trumvirvel)
MAGNUS Carlsson!!!!
 
 
Eh... okej, då var alltså Ledin ute ur leken för han var ju det osäkra kortet, vi stuffade på till Magnus, the best was yet to come.
 
Sedan kom så våra idoler...
 
 
 
 
... Hoffmaestro och vi dansade på som vettvillingar och sjöng med.
 
Jag spelade in små filmer som jag la upp på min Instagram men dom kan jag tyvärr inte lägga upp här, söker ni på "Giraffmom" kan ni dock se dom där.
Det var fullt ös medvetslös på publiken I ALLA ÅLDRAR!
 
Bästa låten som Kaliffa sjöng ligger dock inte där, den ligger på min Facebooksida och den kan jag inte dela med mig av.
 
Så drog tiden iväg, Hoff spelade många låtar och sedan var klockan nästan 24 och husbandet (som för övrigt är asgrymma) drog några låtar till och då insåg man att någon Uggla kommer inte komma.
Men inte fan sörjde jag/vi för det, vi hade Hoff som favoriter, och så körde dom varsinn låt till, publiken gick i taket och sedan blev det...
 
 
... fyrverkeri och vi började bege oss mot parkeringskaoset och lång bilfärd hem mot staden.
Men det var goa, glada och mycket nöjda töiser som kom hem till den öde byn igen.
4000 hade varit i Burgsvik, publikrekord.
 
Här från Magnus Carlssons facebooksida...
 
 
 
 
 
... och trummisen i husbandets Insta...
 
 
Så vaknade jag idag efter endast sex timmars sömn.
Helt färdig.
Oj så trött jag var men upp skulle jag och ut i solen.
 
Dagen så i korthet:
Mot söder = Asdåligt.
Vi vände badbilen och drog till Brissund där himlen var klarblå med någon liten molntuss.
 
Vi la oss i skydd från vinden i våran lilla "hemliga berså" som bara riktiga Brissunds-fanatiker vet vart den finns, lite vita moln kom men solen lös igenom, jag och mamma badade och sedan sprack det upp och blev klarblått igen...
 
 
... och vi var klar tills klockan var 17.30 och himlen så ut så här...
 
 
Två mycket nöjda sommarfirare åkte mot stan.
Till och med morsan hade längtat och tyckte "alltså så här många dagar på raken utan sol alltså, man blir ju deprimerad" och när jag sa att klockan var 17.30 sa hon:
"Oj vad fort dagen gått."
 
Nu är iallafall då "Sommaren 2015´s topp 3" inprickade:
 
1. Björkisfesten
2. Lilla Sunshines strandkalas på Ire/Svarthäll
3. Så mycket Burgsvik-finalen igår.
 
Lycka är...
En kul sommar.
 
Nu skall jag faktiskt gå och lägga mig, tant är jättetrött liksom.
Jag är fortfarande slut trots vila på stranden hela dagen idag och inget sypyssel.
Jag kommer somna som en stock.
Det sliter på gamla tanter i min ålder att vara ute och dansa, det är tur man inte gör det så ofta för då skulle man ju vara trött för jämnan.
Nåväl, sov gott.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0