Äntligen varmvatten...

Nya, lite röriga blusen på innan jag drog till jobbet idag (Haléns katalog-pose)....
 
 
... eller Café-posen....
 
 
Blusmodellen blev en hit, den var så jäkla bekväm och jag är mer än nöjd faktiskt, bäst hitentills.
 
Måste dock faktiskt säga att den ser mer rörig ut på bild än i verkligheten, när jag for ut och in ur provrummet med kunder idag såg jag på blusen i spegeln, den såg helt OK ut.
På bilderna där bilden inte är helt skarp blir den rörig när man försöker göra d en skarp, därav rörigheten.
 
Så har vi ÄNTLIGEN varmvatten i huset efter tre dagar utan!
 
I söndagsnatt la pannan av och på måndagmorgon kunde det konstateras av hantverkaren:
Det behövs "en grej" som måste skickas efter, kan ta en dag, kanske längre!

Det blev längre och hur vi hållit oss rena under tiden?
 
Sonen har duschat hos sin far, sambon har gått hem till en vän och jag...
Har duschat iskallt första dagen och resterande dagar:
Värmt tre stora kastruller med vatten på spisen, hällt över i en hink, blandat upp med iskallt vatten, doppat håret i hinken och sedan bara haft lite balsam i och doppat håret igen...
Inget schampo.
 
Sedan tagit en svamp och blött upp hela kroppen, tvålat in mig, skrubbat mig med svampen, sköljt av mig med hjälp av svampen, tvålat in mig och skrubbat mig en gång till och så tippat hela hinken över mig själv i lagom takt!
Helt enligt bondepraktikan anno 16-17-1800-tal och fram till duschen kom in i våra hem 19...?...50...60-tal?

Det har gått väldigt bra, jag har blivit ren och luktat gott ändå och hjälp vad man sparar på vatten förmodligen men OJ vad jag längtar efter att få tvätta håret med schampo imorgon och vad fort det kommer gå, stå och hålla på så här tar ju tid, mycket mer tid än en snabb dusch.

Nu skall jag se "Arvingarna" på datorn, missade avsnittet i måndags pga Project Runway.
Arvingarna...
Världens bästa serie om ni frågar mig.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0