Lever och andas...

Då var man ledig i några dagar nu då!
 
Jag har jobbat och haft kul (som vanligt) på jobbet idag.
Skrattat.
Kan inte berätta åt vad men hjälp... ja, jag har kul, jag tjatar om det och punkt på det.
 
Trodde det skulle vara jättemycket folk när jag kom till Ica efter jobbet men ack vad jag bedrog mig, det var så luftigt och härligt i affären och jag handlade på 10 minuter blankt.
Ingen kö, tjoff pch så var jag klar.

Så skönt, vi skall ha knytis så det enda som skall införskaffas imorgon är baguette och det fixar jag imorgon innan vi drar.
Det blir Lickers (kanske jag redan skrivit?) och firande på lagom och lugn nivå.
 
Vädret till imorgon ser ändå lovande ut för Gotlands del och när jag kollade Lickershamn såg det lovande ut...
 
 
Det ser utta att bli lite regn här men när man såg "timme för timme" var det ingen nederbörd alls, vi håller tummarna för det!
En midsommar i jeans och höstjacka GÖR INGET, det är sällskapet som räknas!
 
Skall försöka ta mig upp tidigt så jag och lilla snärtan hinner ut och röra lite på oss innan avfärd också, hon får stanna hemma i vanlig ordning med morsan och moster Puff.
Det blir lattjolajbans det... för Milou.
 
Kom hem här förut, packade upp, åt mat, bryggde kaffe och tog fram lite gömt gottis till det...
 
 
... sitter nu i soffan och gosar med Milou (gubben jobbar) och snart skall vi se Paddington på datorn.
 
Eller skall jag sy lite först?
Jisses, att man orkar.
Men jag verkligen lever och andas detta nu... hela tiden.
 
Dags att göra något, film eller symaskin...?
Vi får se.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0