MODIGT Frk Österholm...

Go´kväll.
 
Hemma och det tog tid innan jag hamnade i soffan.
En hel del behövdes göras innan jag damp ner här vid 21-tiden och idag vill jag lova har det gått undan på jobbet.
Först Chifen, sen direkt till jobbet och sedan har det gått i ett.
 
Det har varit sprättning, fållning, klippning, kunder, mätning av kunder i provrum, KAFFE och idag var jag till och med SÅ KAXIG så jag kläckte ur mig:
Jag kan overlocka kockjackorna jag precis kapat armarna på om du vill!?
 
(OJ, OJ, OJ...
Det var modigt Frk Österholm!!!!)
 
Nu kan det ju då verka lite knasigt, vadå modigt, du syr ju på din babylock för glatta livet där hemma, så modigt...?
 
Jomen...
Min babylock är hemma hos mig, min safety zone, mitt revir och en maskin jag kan utan och innan och dessutom:
Mina kläder eller om någon bett mig sy upp något från grunden, inte ANDRAS KLÄDER eller något som man kan bli ersättningsskyldig till.
Dessutom syr hon på industrimaskin och jag på en babylock, bästa hemmamaskinen.
 
Men där kläckte jag då alltså ur mig detta utan att ha tänkt mig för först, och så körde jag igång innan jag hann ändra mig.
Övade på tre avklippta ärmar först och det gick bra, gick sedan på kockjackorna och första tre blev väl inte sydda i ett jehu och lite svajiga kanske men sedan rev jag av dom i flygande fläng utan svaj på sömmen.
 
DOCK:
Hemma skär jag ju tyget och det blir clean cut och jämna linjer.

Här klippte jag knöligt tyg och sedan kan jag bara hoppas att jag fick till det någelunda jämt runt om men det var inte "clean cut och jämna linjer" direkt.
Dock hade det faktiskt inget med min sömnad att göra (efter dom tre första då såklart) för maskinen var lätt och behagligt att sy på så det handlade snarare om klippningen och det knöliga twilltyget.

Imorgon skall jag testsy på den vanliga maskinen som syr typ raksöm, även det industrimaskin och hjälp vad jag känner mig jättemodig nu alltså.
Ja, tiden skall vara mogen och idag var den det, hur litet steg det kan verka för andra så var det inte det för mig.
Man kan sabba i sin egen lilla skyddade verkstad med gärna inte för andra och då måste jag sluta att ha dåligt självförtroende, jag kan ju mer än vad jag ger mig cred för.
 
Så HIMLA KUL dag på jobbet idag, nu skall jag dyka isäng och återkomma med rapport om hur det var att sy vanlig raksöm imorgon...
Kan bli HUR SPÄNNANDE SOM HELST!!!!!
 
 
På väg till Chifen idag så såg jag ut så här när jag precis fönat håret för övrigt...
 
 
Ärligt talat hörrni...
Om Dolly Parton och Robert Plant hade fått ett kärleksbarn 1971 då MÅSTE det kärleksbarnet väl ändå sett ut som jag?
 
Va, det där håret, vem fan har jag ärvt det av?
Hade jag inte varit så himla lik både min mor och far då hade jag på riktigt blivit misstänksam.

Man skulle ju kunna tro att jag stått och fluffat och puffat och tuperat men icke, jag har bara torkat håret upp och ner, vänt upp skallen rättvänt, skrattat år mig själv och tagit ett kort.
 
Visa ord från mamma Dolly...

 
 ... och tjusige pappa Robert...
 
 

Just saying liksom...
 
 
 
Dags att sova, natti natti.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0