Varsågod att gå ut...

 
Så var jag tillbaka!
 
Det var kyligt ute idag och det där som mättes upp här gällde bara "skyddad verkstad" i trädgården och utanför var det kallt.
Eller svalt.
 
Idag har jag bl.a sytt...
 
 ... ett förkläde efter en förlaga som lämnats in.
 
Jag har gjort ett nytt mönster, skurit ut, overlockat, fållat och sedan skall det en ficka på samt en hälla bak.
Inget "Einstein-jobb" direkt MEN första gången jag faktiskt gör ett förkläde och så är det väldigt bra att slakta ett plagg (eller ett förkläde är väl inget plagg men ni fattar) och återskapa.
Mycket, mycket bra träning.
 
Ja, det har blivit lite till och när jag satt och drog av plastband på en dunjacka på seneftermiddagen så satte jag mig i solen på balkongen och Milou...
 
 
... var SÅ sur.

Här hade jag ytterdörren öppen nere, "Varsågod att gå ut i trädgården bäst du vill lilla Milou", morsan var dessutom ute men NEJ...
Här skulle det liggas på balkongen och blänga på mig och sura minsann.
 
Inte ens grannes katter lockade, nä där skulle hon ligga och tycka synd om sig själv.
Ingen promenad...?
Nej, jag jobbar och sedan skall vi gå på kalas.
Milou:
Så har vi varit på kalas ikväll hos Syster-Yster, kusinsonen "J" fyller år och vi satt ute och fikade innan det blev för kallt.
Hemma och snart skall jag krypa ner i sängen och se sista avsnittet av "Arvingarna och sedan sova,
Vi ses imorgon igen, antingen innan eller efter jobbet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0