Den är min nya favorit...

God morgon!
 
Här trodde jag att jag skulle få sova ut lite och läka kroppen i sin begynnande brakförkylning-med-ont-i-kroppen-eller-nå´tt men icke då.
06.30 satte gubbarna som lägger fiber ute på gatan igång med sina maskiner, slutade lika tvärt som dom börjat en halvtimme senare men då var jag redan vaken.
Toppen.
 
När jag kom hem igår var klockan 16.30, åt middag, satt upprätt i en timme efter det sedan gick jag och la mig.
Sov till 19.30, TVINGADE mig att vakna och hålla mig vaken till 23 trots att kroppen bara ville somna om, ont överallt.
 
Vaknar och ja... det är detsamma men jag får ta alvedon för jag skall iväg ett tag idag.
Får ta det lugnt innan och efter, jag är helt själv hela dagen idag för sambon skriver högskoleprovet och sedan jobbar han så jag köper färdigmat och bäddar ner mig i eftermiddag.
 
Så har jag fått en ny blus/tunika favorit till sommaren, ja, såklart är det modellen jag gjort i två utföranden nu, jag skulle kunna ha hundra såna.
SPECIELLT den blåa jag gjorde klart igår, till sommaren blir den ju hur fin som helst med ett linne under.
Här är jag nyss i mina pyjamasbyxor och finblusen...
 
 
 
Hur hittar man mer blått tyg i tunn bomullsvoile?
Nätet såklart, men det var inte lätt att hitta det jag ville ha, inte ens på utländska sajter.
Jag hittade dessa som jag kanske gillar, eller bild nummer ett var klockren men det andra tyget var väl mer tveksamt...
 
 
 
Fast sedan kom jag på att till sommaren brukar ju SARONGER vara väldigt hett och saronger är oftast gjorda i bomullsvoile och tror ni inte jag hade en helt oanvänd HELT I MIN SMAK i mina tyggömmor?
 
Jodå, det hade jag allt så en blus till kan jag slänga ihop när jag orkar...
 
 
Och nästa idé jag fick var faktiskt även gardiner!
Jepp, kanske man hittar något på Indiska tex...
 ... och köper man en längd som kanske ligger på 99 -189 kr (bomulls voile brukar vara billigt) eller väntar in när företagen har -20% driver då blir det ju ännu billigare så:
Jag skall kolla utbudet av gardiner samt hålla korpgluggarna öppna när sarongsäsongen kör igång.
 
Vi ses senare, då skall jag visa något där jag faktiskt var först.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0