Honärinteklok...

Hej och hallå, då var jag här igen då!
 
Mamma fick sin tunika idag och var JÄTTENÖJD med färgen, men tyckte nästan att den var lite i minsta laget.
Storlek 38 till en Size 0-människa (cheesus).

- SERIÖST, sluta nu, sa jag, vad skulle du EGENTLIGEN velat ha då?
"42", svarar lilla myggan (Honärinteklok).
- Eftersom jag gjort mönstret själv efter en tröja så kan jag bara säga att jag har inte den storleken ändå, sa jag.
Vi provade ju 34 och 36 och jag sa ju att du skulle tagit 34 eftersom det är en tröja som skall smita åt upptill och är a-formad och lös nertill, denna är ju för stor.

- Nämen 38:an blir bra, toppenbra, sa lilla myggan.
 
Så var jag iväg med Chifen idag och efter det var jag på banken.
Här skulle det ändras pensionssparande och jag hade tydligen TVÅ saker att ta tag i och jag trodde bara att det var en.
 
Den där bankmannen som fick mig på halsen ville nog skära av sig sin hals... misstänker jag.
Tillåt mig illustrera detta med en bild...
 
 
Och eftersom det då var två saker att rodda i så blandade jag ihop det mer än lovligt och han fick repetera och repetera.
 
När jag sedan dessutom hade FLERA ALTERNATIV inom båda sparandena så blev det ännu värre.
Det blev så rörigt i skallen så jag trodde hjärnan skulle koka över.
Och han fick repetera.
 
Ja, tillslut kom vi fram till någon form av slutresultat i alla fall och jag kunde lättad gå ut från banken men...
Jag gissar att bankmannen Stefan var MER LÄTTAD än mig.
Han måste blivit väääääääääldigt trött på den pantade bankanalfabeten som inte fattade ett skit
Dags för lite pyssel, vi ses senare.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0