Jag slänger Lina i soptunnan...

Hej igen!
 
NÄSTA delmål klart och det jag hade skrivit upp, mina önskemål, CHECK på det!
Känns bra.
Tre möten kvar nu då, ett viktigt imorgon, ett nästa vecka och har jag tur ett till.
Har det gått så här bra som dom senaste dagarna då hoppas jag att resten gör det också.
 
Sen brukar inte jag vara så där "genustänkande" direkt men IDAG blev jag faktiskt sur när jag kom hem här.
I trappen mötte mig detta... 
 
 
... ett reklamblad för Linas matkasse där man möts av orden:

"Välkommen till RESTAURANG Österholm".
 
Jag kände bara (och i denna ordningen):
- WTF?
- Vart är reklambladet till sambon, dvs "Välkommen till RESTAURANG Malmborg"?
- E´rom dumma i huvudet eller, är det bara kvinnorna som står vid spisen 2015 och lagar mat?
 
Morsan hade fått och morsan = Kvinna.
Sambon, ja ingen vet ju att jag är sambo med en manlig person som heter "Malmborg"  på adressen så varför fick inte han någon lapp?
Vad vet dom, han kanske är en som hyr rum eller källarlägenhet i huset.
Mamma borde ju då INTE ha fått någon för hon har ju då samma namn som jag isåfall, men vi har ju "den där saken" gemensamt tydligen... vi är ju KVINNOR!
 
Seriöst, jag tyckte detta var lite unket om jag skall vara ärlig.
Sedan tog jag liksom åt mig lite för jag ÄR JU "Restaurang Österholm" med mycket gnälliga matgäster bitvis så...
Jag blev så himla irriterad helt enkelt!
Ja, slut på "Genus-rutan" för idag.
 
Jättskönt ute idag och jättestark sol så jag köpte dom där...
 
 
... solglasögonen jag behövde.
 
Det fick bli samma modell jag haft i flera år i rad, köpta på Åhlens för en billig penning.
Nu är jag redo för vårsolen, BRING IT ON!
 
Sen var jag på bibblan och lånade en bunte ljudböcker igen och bland annat kom dessa två med hem...
 
 
Jojo, här skall det spisas Strindberg i öronen.

Har faktiskt läst båda i årskurs 8 eller 9 för att det ingick i utbildningen på den tiden och jag tyckte dom var SKITDÅLIGA.
Men då var man ett oskrivet livsblad, nu står man mitt i livet och skulle vilja ta om den där Strindberg igen.
Se om man tycker att man har större förståelse för "mannen Strindberg" eller om man tycker att han är en mansgris fortfarande, för budskapet i böckerna lär man ju förstå lite bättre nu i mogen ålder.
 
Nu skall RESTAURANG ÖSTERHOLM laga lite mat, dock inte med råvaror från Linas matkasse.
Jag gör som programledarna det där populära programmet brukar göra...
 
 
... slänger reklambladet från Linas i soptunnan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0