Man tål inte folk...

Vaknade sent här, men å andra sidan är ju klockan framflyttad så...
Jag ursäktar mig själv.
 
Jag känner mig sämre här idag men jag har inte feber i alla fall.
Mer ont i kroppen, mer ont i halsen, känner mig hänigare men som sagt då ingen feber.
Tror att det här med att ha varit hemma för mycket mellan september till januari och inte ha träffat "folk ute" har gjort mig inte bara eremit och enstöring utan också mer mottaglig för baciller.
 
Och så börjar man springa runt och gå på möten, då tål man ju inte folk och deras baciller alls.
Nåväl, bara att ta det lugnt i några dagar, värre än förkylning lär det ju inte bli, då hade det ju redan varit jättedåligt här, men bra mår jag inte.
 
Innan jag stack hem igår från "det jag gjorde" var jag en snabbis inne på Indiska för att kolla gardiner och herregud vad dyrt det har blivit där!
 
Vadå, har inte du köpt nya gardiner på några år eller och JO det har jag gjort men det har faktiskt blivit på Rusta, Ikea och Ellos (som har jättefina heminredningsprylar) och det kostar ju NOLL OCH INGENTING för fina gardiner på dom ställena samt att du oftast får TVÅ längder.
 
Jag hittade en gardinlängd i precis rätt tyg som jag ville ha till en blus men den kostade 299 kr (WTF liksom?) för en jäkla längd i tunn bomullsvoile.
Nä, jag får hålla ögonen öppna och kolla av när det blir någon över som dom kanske säljer ut för halva priset och då får jag slå till, nu är det för dyrt... tyvärr.
 
Ute blåser sommarvind... NEJ, jag menar NORDANVIND.
"Ser bra ut inför Påsken folk..." 
Jag får nog ta tillbaka dom där orden kanske, okej, det är inte ritkigt påsk ännu men va fasen, det var ju SÅ VARMT.
Och nu är det jättekallt, inte okej i min bok, inte okej alls.
 
Vi ses senare, jag skall ta en dusch och ta på mig rena myskläder och krypa ner i sängen igen.
Får väl se om det är något roligt på tv idag och vila, vila, vila.
Har mycket på gång nu, kan inte ligga här och vara dålli.
 
Eh...
Jo, fast jag har varit dålli på riktigt jag, sambon brukade bara vara dålli 1-2 dagar och sedan blev han alltid mirakulöst frisk.
Jag har varit dålli i måååååånga dagar i sträck jag SERRÖ lille gudsgubben.
(SÅ DET SÅ!!!)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0