Rinnande näsa och rinnande ögon...

God morgon!
 
Egentligen uppe med tuppen (06) men i nutid 07 idag och känner mig lite piggare än igår.
Näsan har börjat rinna som en öppen kran, fortfarande hängig men inte lika ont i kroppen som dom senaste dagarna så ...
Det är en förkylning.
Då har man haft dom värsta dagarna redan och "får väl härda ut" liksom.
 
Och appropå min rinnande näsa så har hunden fått väldigt rinnande ögon.
Senaste dagarna tycker jag att det har hänt något och jag har försökt se om jag kan se om hon fått något i ögonen men det är ju ganska konstigt om hon skulle fått det i båda ögonen samtidigt isåfall.
 
Jag kan inte se att det skulle vara något skräp på själva ögonen så jag undrar vad det kan vara?
 
Hon kan ju få problem med sina ögon (pga av att cavvarna ju inte har så mycket till ögonlock) när det är lite blåsigt ute och innan alla gatorna är sopade och det är mycket damm på vägarna i omlopp, fast nu har ju jag inte gått promenad när jag varit risig samt varit iväg fredag och lördag.
 
Jag får väl avvakta någon dag och se vad som händer och får försöka skölja med koksalt och se om det blir bättre.
Stackars lilla gottegrisen!
 
 
Vädret = Ösrgn.

Skulle behövt ta mig till AF för att lämna in ett papper idag men jag tar det imorgon när jag skall träffa Chifen, jag ger mig inte ut idag om jag inte behöver och det är kanske bra att ta det lugnt någon dag till eller i alla fall pyssla hemma.
 
Skall göra det sista i förfixet innan sambon städ idag och sedan sparka upp honom för det går ju aldrig av sig själv  vi ses senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0