Kvack Donalds...?

Idag utanför jobbet...
 
 
Kalle och Kajsa Anka hade lämnat Almedalen och tagit sig upp till Södertorg för lite lunch vid Gottgluggen.
Kalle bjöd på korv med bröd och sedan traskade dom NÄSTAN in igenom den öppna dörren på Guldsmedjan innan dom ångrade sig och traskade vidare längs Adelsgatan och gud vet vart dom hamnade
tillslut, Kvack Donalds?
 

Nya Burda hade kommit när jag kom hem idag...
 
 
... och ny favorit som jag definitivt kommer sy till sommaren är...
 

 
 Plockade in lite vackra tulpaner från trädgården för att pigga upp kvällsjobbet...
 
 
... och som om inte alla projekt man REDAN har räcker, så kommer ett till snart i detta UNDERBARA retrotyg i tung satin med "lite lagom glans" som faller som en dröm...
 
 
För övrigt kaos i köket/arbetsrummet ikväll...
 
 
 ... tyger i staplar på stol, tyger hängades på stolar och strykbräda, mönster huller om buller, mönsterpapper och avritade mönster på gång.
 
Idag har jag på kvällskvisten så ritat om denna blusen...
 
 
... till önskad klänning/tunika utan volang och förlängt, den har även fått tillbaka orginalärmen fast förlängd och det skall bli puffärm i slutändan, och när jag fick till önskat resultat SOM JAG TRODDE i alla fall, sydde jag upp ett prov i ett gammalt lakan...
 
 
 
Sen skall den troligtvis kortas ca 8 cm men jag la till 8 cm och sedan nålar vi upp till önskat resultat när den provas.
 
Så har en av mina gamla goa arbetskompisar varit på TREVLIGT fikabesök i några timmar och helt plötsligt trollar hon fram en superfin present som jag skall fota av imorgon när jag kan fota i klokt ljus...
 
 
VERKLIGEN en superfin, lång, kimono i mina färger som jag kommer BO I ihop med ett par jeans och topp i sommar.
Blev så glad och det var så kul att ses och snacka lite skit.
 
Ser för övrigt "Kalla Fakta" där dom idag filmat undercover om det organiserade tiggeriet där det nu bevisligen är människohandel inblandat i detta.
 
Jag kommer inte ge en spänn mer, inte för att jag misstror alla som sitter och tigger utan snarare att mina pengar skall inte gå till människohandel.
Jag skulle aldrig, aldrig, aldrig sponsra att någon stackare blir uttnyttjad på det sättet och jag tror att jag varit lite väl blåögd och verkligen INTE TROTT att detta ändå existerar.

Överbevisad ikväll då.
Det må så vara att en fattig tiggare som INTE är slav under en kalkylerande boss som inte lämnar en spänn till den som sitter där och fryser häcken av sig faktiskt också finns.
Att dom som tigger bara till sina familjer finns, men...
Men dom som vars pass hålls gisslan skall mina små slantar inte gå till, då ger jag hellre till annan välgörenhet.
 
Slut i rutan, vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0